Spronggewricht beschermers - HELP.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Spronggewricht beschermers - HELP.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 22:21

Ik denk dat het hier wel juist staat, if not, mag verplaatsen natuurlijk altijd!

Vandaag viel de nieuwe catalogus van Krämer door de brievenbus (RIP bankrekening), en daar kwam ik iets heel interessants tegen --> spronggewricht beschermers!

Ik ben een beetje beginnen Googlen, want aan de beschrijving in de catalogus maak ik niet op hoe deze werken en gebruikt moeten/mogen worden. Ik citeer: "Beschermer voor spronggewrichten met een perfecte pasvorm door de gewrichtuitsparing en het rondom sluitende klittenband. Van sterk en toch buigzaam chloropreen rubber. Ideaal voor paarden met artrose of spat. Verstelbaar van klein paard tot warmbloed."

Oké, dat klinkt interessant want mijn bijna 18-jarige merrie heeft artrose, maar wanneer moet/mag ze deze dragen? Op de wei? Op stal? Tijdens het rijden? Tijdens rust? HELP :+ Ik vind niet echt veel info...

Ik zoek eigenlijk iets dat ze gedurende de winter 24 uur zou mogen aanhouden. Onze paarden worden elke ochtend door de staleigenaar buiten gezet, en ik denk niet dat hij die dingen elke ochtend wilt aan/uit doen, snap ik best. Maar daardoor zou ze ze dus wel 24 uur moeten mogen aanhouden; ik zou ze dan aandoen als ik op stal ben (meestal tussen 15u - 17u) en ze dan de volgende dag omstreeks datzelfde uur ten vroegste kunnen afdoen.

Bestaat zoiets? Ik heb zelf ook artrose, en weet/voel dus wat het is. Daarom weet ik ook dat een beetje extra steun in de winter, én de ergste kou van het gewricht af houden, voor verlichting/minder stijfheid kan zorgen.
Ik draag mijn steunverbanden zelf ook gemiddeld 24 uur, niet langer om verslapping, overhitting, ... tegen te gaan.

Alvast bedankt!

Afbeelding

quarterH

Re: Spronggewricht beschermers - HELP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 01:25

Back on track heeft dit ook maar dan heeft het doel door de stof waarvan back on track gemaakt is. Wat het doel hiervan is, geen idee. Hooguit warm houden ofzo?

Suzanne F.

Re: Spronggewricht beschermers - HELP.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 08:00

Lijkt mij niks doen aan steun etc. Lijkt me eerder vervelend voor het paard dan dat dit iets gaat doen.