stalbenen of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 14:01

ik wil niet iemand op mijn paard die ik niet ken, mijn paardje is nog jong en ik heb haar nu eidelijk onder controle.en een jong paard hoeft niet elke dag te rijden, hij mag toch ook wel van zijn jeugd genieten, en groeit ook nog, als het hard waait, zoals nu, is mijn paard ook erg druk (Elske)

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:03

Een jong paard hoef je dan misschien niet elke dag te rijden maar hij moet zeker wel elke dag uit zijn stal komen om genoeg beweging te krijgen.

Ben je bang dat ze niet goed kunnen rijden omdat je ze niet kent?

Juist omdat hij nog groeit heeft hij ruimte nodig en beweging dit is niet van zijn jeugd genieten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:05

Ik redde het gelukkig in mijn eentje toen ik in mijn examentijd zat maar had toen ook geen bijbaantjes of andere hobby's ofzo. Zou dan een verzorgster nemen als ik geen tijd had of anders op een stal gaan staan waar iemand mij kon helpen. nee verkopen zou ik niet zo gauw doen nee. er moet altijd wel een oplossing te vinden zijn. Mijn huidige paard heeft tijdens een strenge winter wel eens 2 dagen op stal gestaan kon niet naar buiten omdat het spek en spek glad was op de afrit van stal (stal stond op een heuvel) toen ben ik heen en weer gaan stappen in het gangpad. Maar las dat jou paardje wel eens losgaat in een schuur. Dat is toch ook voldoende als je een x weinig tijd hebt?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:07

Het gaat niet om een keer geen tijd lees maar terug in dit topic

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:13

ja dat heb ik gelezen dat hij vaker dag op stal staat. Maar aan het begin van het topic las ik dat hij dan in een schuur los ging.

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:13

ik heb heel druk werk en heb ook wel eens geen tijd om naar mn paard te gaan, maar dan zorg ik wel dat ze even uit stal is geweest.. Wij zouden het ook niet leuk vinden om 48 uur opgeloten te zitten toch?????

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:15

emmelske schreef:
dat is neit waarman hij komt de stal hast niet uit
ik ben niet van zout hoor wat kan mij die regen nou schelen
ben zo vaak in de regen aan het werk hoor
en ze verlaat de stal huus wel hoor we hebben bij de stal ook een lood en daar lopen ze ook wel los in enzo als ik aan het uitmesten ben en ze word
ook wel regeden
ik wil helemaal geen verzorger voor mijn paard
ik maak gewoon zo veel tijd voor mijn paard vrij dat ik heb als het land wat droog
is gaat ze ook elke dag naar buiten en ik heb ook nog een shet en daar heeft ze dan ook dikke lol mee nog ff en dan hebben we een buiten bak(hebben we nu niet ) daarom kan oik niet altijd rijden enzo omdat het land zo nat is en buiten rit wil niet ze is heel schrikkerig en als ze er vsandoor vliegt wil ik niet dat ze onder een auto komt dus maar ik looop wel veel met haar hoor dus ik zit jullie toch ook niet zo af te kraken : (
nou ik hoop dat je dit ff leest


Ik snap hem niet helemaal meer. Door haar taalgebruik word het ook niet allemaal begrijpelijker. Maar dacht dus hieruit op te maken dat hij er wel iedere dag uit kwam.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 12-02-04 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:15

Dit is ook wel geestelijk opsluiten van een paard, sorry eerlijke mening

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:19

emmelske schreef:
dat is neit waarman hij komt de stal hast niet uit



zeg genoeg lijkt me

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:20

Wat staat daar eigenlijk? Als ik het ontcijfer dan lees is wel zoiets ja. dan spreekt ze zich wel erg tegen ik vatte hem al niet meer. Nee dan begrijp ik de reacties Blond

edit edit sorry sorry meng me niet meer in de discussie. snap hem echt niet meer.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 12-02-04 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:22

zucht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:45

Er zal binnenkort wel weer een slotje op komen, want het is al weer bijna ruzie.

Emmelske, ik weet niet hoe groot het land is, waar je steeds over praat. Geloof me maar, in heel nederland is het nat hoor, maar de meeste paarden staan toch buiten. Ik heb het opgelost door een stukje af te zetten. Dit mag hij helemaal kapot lopen. S'morgens krijgt hij 2 plakken hooi daar en je zult verbaasd zijn hoe groen het nog is. Die regenjas is de uitvinding van de eeuw, kan zelfs nog een wollen vestje onder als het echt koud is. Wind vind hij helemaal geweldig, komt zijn joligheid eruit.

Vanwege de nattigheid kan ik ook niet elke dag rijden, maar buiten is hij wel.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:42

Emmelske jij bent echt zo erg! Wees maar blij dat nog niet veel bokkers dit topic hebben ontdekt, of niet reageren.. ik vind de reacties hier nog meevallen!
Tuurlijk haal ik mn paard iederen dag zn stal uit, ik zorg dat hij minimaal 3 uur per dag zn stal uit is, en nee ik heb geen wei waar hij in kan, heb geen binnenbak en de bak en paddock zijn te nat om in te rijden... Toch komt ie er meer dan 3 uur per dag uit!
Als je een paard neemt moet je ook de verantwoordelijkheid kunnen dragen, ga jij s 3 dagen op de wc zitten, dan wordt je toch ook gek???
Een paard hebben bestaat niet alleen uit rijden hoor, je paard is jong, dan is t goed dat je niet elke dag rijd, maar je kan genoeg andere dingen met m doen!
Heb echt medelijden met jouw paard...

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:41

datwat cheveyo daar heeft stan in het wit dat zei een ander en ik zij aleen dat dat nietwaar was ik weet alleen niet ,hoe je dat in het wit moet zetten,dus dat heb ik zelf niet gezegt maar ik wou er wat over zeggen datis mijn wit sukje zeg maar,als je begrijpt wat ik bedoel???

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 17:47

mijn paar dkomter wel elke dag uit soms is dat maar een kwartier maar,
dat noem ik nog niet echt er uit wezen dus als ik zeg dat ze 2 dagen stil staat is ze die 2 dagen er in iedergeval wel 15 min uit geweest als je snapt wat ik bedoel??????
en wat ik nog wou zeggen er zijn zoveel mensen die hun paard er om de dag uit hallen.
als jij nou toevalig 3 uren hem/haar er uit doet dat hoeft niet iedereen te doen ik heb alleen
gevraagt komt het daar dat ze soms 2 dagen stil staat en dat ze dan stalbenen krijgt,niet dat ze er te weinig uit komt.
snap je!!!!!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:08

emmelske"]
en wat ik nog wou zeggen er zijn zoveel mensen die hun paard er om de dag uit hallen.

[/quote]
Ik weet niet waar jij leeft maar die mensen ken ik in ieder geval niet! Ookal doen ze dat, dat betekent nog niet dat jij dat dan ook maar moet doen toch? Er zijn ook zoveel paarden die elke dag de hele dag buiten lopen, waarom vergelijk je daar dan niet mee?

[quote="emmelske schreef:
mijn paar dkomter wel elke dag uit soms is dat maar een kwartier maar,
gevraagt komt het daar dat ze soms 2 dagen stil staat en dat ze dan stalbenen krijgt,niet dat ze er te weinig uit komt.
snap je!!!!!!


Je zegt elke keer iets anders, maar goed jouw paard, moet je zelf weten. Het is nu wel duidelijk dan dat je paard daar stalbenen van krijgt, dus misschien kan je een slotje aanvragen! Van de verdere adviezen trek je je toch niks aan..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 18:16

en ik ga heel hard bidden dat ik later niet terug kom als een paard Schijnheilig

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 19:46

en evalovesandy, jij hebvt een verzorgpaard, dus jij kan er heen gaan wanneer je maar wilt, en gaat ook uit enzo(profiel) cheveyo wat bedoel je eigenlijk met: ik hoop dat ik niet terug kom als een paard??
jullie hebben wel gelijk over onze spelling, maar goed dat we op school zitten Haha! Haha! Haha! (Emma)

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 20:08

nou dan zullen jullie er wel verstand van hebben niet Boos! Verward Schijnheilig
als jullie het zo denken, ik vind het best, maar een beetje normaal reageren kon ook wel Ach gut , het was maar een vraag Schijnheilig Bloos Huilen
ik bemoei me er maar niet meer mee (Emma)

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:55

Citaat:
Er zal binnenkort wel weer een slotje op komen, want het is al weer bijna ruzie.


Inderdaad, erg gezellig en informatief is het hier niet meer. Inmiddels is ook duidelijk aangegeven dat beweging goed helpt tegen stalbenen. Dus de vraag is beantwoord en naar mijn idee is het wel tijd voor een slotje.