Ik heb dus het advies gekregen van mijn DA om 5 dagen panacur te geven, op dag 6 horseminth en na 14 dagen furexel combi voor mijn 1,5 jarige quarter ruin die na een ontworming met panacur op de 28ste oktober nog steeds een erg dikke buik heeft en de ribben goed voelbaar zijn, ook zijn er tot op heden nog geen wormen afgekomen en heb letterlijk iedere drol binnenstebuiten gekeerd op zoek naar wormen (gezien zijn leeftijd en verschijnselen spoelworm).
Na deze, in mijn ogen heftige kuur, en indien geen verandering komen er andere onderzoek, zoals bloedonderzoek.
Nu was gisteren de hubby dus alles gaan halen bij onze DA. Maar toen hij thuis kwam verschoot ik toch even, hij heeft dus 5 pasta s van de panacur mee gekregen en niet het flesje vloeibare panacur die ik in gedachte had...
Dus ik bel naar mijn DA om te vragen of dit wel het juiste is.
Mijn DA rade aan om hem 5 dagen een ganse spuit te geven

Dat zijn spuiten voor een paard van 600kg!? Terwijl hij maar 1m35 36 is. Hij weegt dus nooit 600kg, ik vond 400kg al ruim.
Maar dit was volgens hun geen probleem, enkel de horseminth en furexel moest ik me aan het geschatte gewicht houden.
Buiten beschouwing gelaten dat 5 pasta s ook nog een 2-3 keer zo duur is dan het 5dagen flesje panacur lijkt mij 5 dagen een ganse spuit erin proppen gewoon gevaarlijk veel.
Nu ik heb echt wel vertrouwen in mijn DA ze hebben er voor geleerd maar hoe je het ook draait of keert, ontworming is eigenlijk een hoop rotzooi wat je in je paard duwd en er word altijd zo gewezen op een juiste dosering dat het gewoon fout voelt.
Maar ik ben dan ook geen DA dus wat is jullie bescheiden mening hierover? Volgen jullie altijd jullie DA in zo n zaken of zouden jullie toch het gewicht volgen?