Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kendra schreef:Eens, vraag of ze op een 'postzegel' mag. Ik vind dat binnen draaien wel zo erg....
En omdat dit - zoals ik het lees - om een echt serieuze blessure gaat, misschien toch vragen aan de dierenarts of je iets van muisjes mag geven?
Joman schreef:Muisjes zijn niet meer te krijgen heb ik begrepen. Ik heb van de dierenarts al een middeltje gekregen waarvan ze 6 uur rustiger zou moeten worden. Heb het nog niet gegeven, maar misschien moet ik dat dan gaan doen. Het staat klaar namelijk... Moet alleen de precieze hoeveelheid nog uitvinden. Blijkbaar verschilt dat erg per paard.
Postzegel was nog niet de bedoeling volgens de dierenarts.
Firano schreef:Altijd een lastige dit he en zo afhankelijk van paard tot paard. Er bestaat een pasta waar hetzelfde werkzame bestanddeel in zit als in de muisjes, dus dat is zeker nog een optie in een lage dosering.
Wat je zegt over een revalidatiekliniek vind ik wel een goede optie. Op de één of andere manier zijn paarden thuis soms toch onrustiger dan op een vreemde stal, maar ook dit is erg individueel afhankelijk.
Staat er altijd een maatje naast? Dat is denk ik het allerbelangrijkste, dat er ten allen tijde een paard/pony kortbij staat waar ze het goed mee kunnen vinden.
Joman schreef:Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders breng ik haar idd weg naar de revalidatiekliniek. Het gaat me om haar rust en om mijn eigen gemoedstoestand. Heel eerlijk, ze staat al 2 maanden op rust dus het zal een heel eind aan elkaar gegroeid zijn. Maar ik wil gewoon geen risico’s nemen.
bigone schreef:Je hebt sedatie meegekregen juist om deze situaties te voorkomen , gebruik het aub dan ook.
tiwi1969 schreef:Geef je haar genoeg te doen op stal?
Hooi in verschillende slowfeeders, netten, ballen etc. wilgentakken om te knabbelen, wortels in het hooi verstoppen, onder pionnen. Appels in een emmer water.
Gewoon spelletjes die haar mentaal uitdagen en de lange dagen op stal minder saai maken.
Kleine vrijheidsdressuur dingen als flemen, shaken, kusjes geven en de belangrijkste voedsel weigeren.
Joman schreef:bigone schreef:Je hebt sedatie meegekregen juist om deze situaties te voorkomen , gebruik het aub dan ook.
Nee hoor. De behandelend dierenarts (equitom) zei; het is een paard, dit ga je niet tegen. Via mijn eigen dierenarts heb ik sedatie gehaald. Spul dat je kunt injecteren of op voer kunt spuiten met een naald.
FleurVP schreef:Pfoe lastig. Zou je aan de maat van de stal nog iets kunnen doen? Dubbele stal waardoor ze net iets meer kan bewegen? Ik vind een revalidatiestal geen gek idee. Ik heb de mijne deze zomer 6 weken op boxrust gehad en toen vaak geroepen dat als ik hem niet aan huis had gehad hij ook naar een revalidatiestal was gegaan. Kun je nog iets met grazen aan de hand als ze met stappen braaf is? Die van mij vond dat erg fijn dus ik stond uren op de wei, maar was wel in de zomer en dus makkelijker te realiseren.
Babootje schreef:In een revalidatiestal zullen ze vermoedelijk ook sederen maar kunnen dat dan makkelijker spuiten. Lastig hoor. Succes.