[MD] tong schrapende paarden en overige stalgebreken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jenEragon

[MD] tong schrapende paarden en overige stalgebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 00:11

Hallo bokkers,

Ik had een vraag over paarden die stress tikken stalgebreken. hebben vind het intressant om me hierin te verdiepen mijn paard heeft ook een stress tik gehad Hij schrapte met zijn tanden over zijn tong ! Nu is die er gelukkig helemaal vanaf af en toe valt die even terug maar gelukkig voor korte duur mijn paard staat veel buiten en zomers lekker veel op de wei dit doet hem erg goed!. Ik wilde graag weten wat jullie eraan hebben gedaan om jullie paardjes ervan af te helpen ?

Ps: ik heb mijn paard zo gekocht helaas! Maar ben Als nog dol gelukkig met hem vooral nu ik zie hoe het zoveel minder is geworden en hij het misschien nog maar 3 keer in het jaar is dat die een kleine terug val heeft

Elisa2

Re: [MD] tong schrapende paarden en overige stalgebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:29

Wat is precies je vraag?

jenEragon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 19:54

Elisa2 schreef:
Wat is precies je vraag?

Mijn vraag is of mensen er ook mee te maken hebben gehad met hun paarden? en wat jullie oplossing was.
ik had zelf nog nooit van tong schrapen gehoord.
Tot ik dit paard kocht en zelf mee maakte gelukkig is die er voor 99% vanaf maar mijn specifieke vraag is of er meer mensen dit soort dingen hebben meegemaakt en wat andere er voor oplossing op hadden

Wilde me bericht aanpassen zodat die wat duidelijker was maar kan hem niet meer aanpassen

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:31

Toen ik mijn paard net had en nog op een traditionele pensionstal stond, ging in het najaar het weideseizoen dicht. Paar uur op een paddock werd de buitengang. Na een week of wat kwam ik en zag dat hij rondjes aan het draaien was uit verveling. Funest voor de benen. Na nog een week en wat discussie met de pensionhouder heb ik hem verhuisd, en nu staat hij al een paar jaar 247 happily buiten met schuilstal. Hij zoekt nu vrijwillig de stal op, om te slapen, tegen de zon, regen, vliegen of gewoon omdat het prettig is.

Ik zie heel veel pensionpaarden die stalondeugden hebben. En het wordt allemaal genegeerd of geblokkeerd. Iemand die ik ken heeft een paard wat met zijn hoofd in de hoek achterin de stal gaat staan, en op 'shut down' gaat tot de volgende dag. Dieptriest dat een paard op die manier moet leven.

jenEragon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-19 23:48

Lindsey_99 schreef:
Toen ik mijn paard net had en nog op een traditionele pensionstal stond, ging in het najaar het weideseizoen dicht. Paar uur op een paddock werd de buitengang. Na een week of wat kwam ik en zag dat hij rondjes aan het draaien was uit verveling. Funest voor de benen. Na nog een week en wat discussie met de pensionhouder heb ik hem verhuisd, en nu staat hij al een paar jaar 247 happily buiten met schuilstal. Hij zoekt nu vrijwillig de stal op, om te slapen, tegen de zon, regen, vliegen of gewoon omdat het prettig is.

Ik zie heel veel pensionpaarden die stalondeugden hebben. En het wordt allemaal genegeerd of geblokkeerd. Iemand die ik ken heeft een paard wat met zijn hoofd in de hoek achterin de stal gaat staan, en op 'shut down' gaat tot de volgende dag. Dieptriest dat een paard op die manier moet leven.

Jeetje wat naar Jaa heb er ook veel zien wave en met de tanden langs de tralies schrapen en tikken met de tanden op de vOer bak mijn paard is nu ook heel veel buiten en jeetje wat is dat een verschil dat werkt zeker het buiten zijn en paard mogen zijn gelukkig is jou paardje nu ook helemaal gelukkig