Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Janine1990 schreef:Die rust wisselen...
Is 12:30 uur in de wei onder de huidige weersomstandigheden niet wat te veel voor je paard? Zeker met een HKO/artrose achtergrond...
Heb je als eens gekeken hoe hij zich gedraagt wanneer hij met deken op buiten staat? (= minder energie voor warmhouden, minder kou op de spieren etc)
Uppojono schreef:Janine1990 schreef:Die rust wisselen...
Is 12:30 uur in de wei onder de huidige weersomstandigheden niet wat te veel voor je paard? Zeker met een HKO/artrose achtergrond...
Heb je als eens gekeken hoe hij zich gedraagt wanneer hij met deken op buiten staat? (= minder energie voor warmhouden, minder kou op de spieren etc)
De meeste mensen willen een paard met HKO juist liefst 24/7 buiten. Ik heb hem liever s nachts lekker warm op stal.
Maar ik kan hem al wel een deken op doen. In de regen heeft hij altijd een regendeken op, maar qua temperatuur vond ik een gevoerde deken nog niet nodig. Maar kan.nu voor hem misschien wel bijdragen.
Hij maakt altijd al een forse wintervacht aan, ondanks dekens. Toen hij nog gereden werd, schoor ik hem, maar nu mag hij gewoon een wollie zijn.