Vertel iets over de breuk van je paard. Hoe is deze ontstaan, is die inmiddels genezen(of zit je nog in herstelfase). Wat heb je gedaan in het herstel, de revalidatie etc.
Deel eventueel een röntgenfoto als je dat wil.
Ik trap af!
Mijn paard heeft 2 maanden geleden(half augustus) een trap gekregen van een ander paard. Direct kreupel, maar na een paar dagen niet meer. Na een week toch wel weer en sindsdien kreupel gebleven.
Na weken onderzoek kwamen we er achter dat hij een scheur/breuk heeft in zijn pijpbeen(LV). Daarbij is er een stukje pees losgescheurd van het bot ook.
Dierenarts is optimistisch, kans op herstel momenteel 100%. We gaan wel een lang traject in. We hebben gekozen hem gewoon op de weide te houden. Stal heb ik sowieso niet tot de beschikking en is niet aan te raden met mijn paard.
Hij staat wel op een klein stukje zodat hij niet kan/mag rennen. Hier staat hij ook alleen. Wel van 4 kanten contact met zijn kuddegenoten.
Hij krijgt 24/7 hooi, en daarbij dagelijkse kruiden extra. Dit is wat hij krijgt:
Duivelsklauw, wilgenbast, brandnetel, kurkuma, gelatine poeder, zeewier, rozenbottels, MSM en kleefkruid.
Dit alles in een bakje met wat geweekte grasbrok, lucernce brok, een handje muesli en wat lijnzaadolie.
Hij doet het momenteel super goed. Je ziet bijna niet meer dat hij kreupelt, dus ik blijf goede hoop houden. Gelukkig houd hij zich aardig rustig in z'n paddockje, al weet ik niet hoe dat eruit gaat zien zodra het weer gaat regenen

Hieronder de laatste röntgenfoto:

Dus, brand los!
Ik hoop op nog meer positieve ervaringen, en misschien wat tips voor als we weer wat mogen bewegen en opbouwen!