Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:In acute gevallen wordt er hoge koorts, benauwdheid, ernstige bloedarmoede, geelheid, donkergekleurde urine (rood bruin) en soms lichte koliek. https://www.paardenarts.nl/teken-gerela ... het-paard/
romyvs schreef:Blaasontsteking misschien?
Heeft onze ruin gehad en die ging steeds gestrekt staan, hij liep daarbij ook erg wijdbeens. Daardoor 2 overbelaste meniscussen. Hij ging ook vaak liggen in die tijd.
Zijn blaas zat helemaal vol met gruis toen.
Heeft wel een tijd geduurd voordat we erachter kwamen, 2 dierenartsen daarvoor al aan het zoeken geweest in een hele andere hoek.
Was dat hij in de zomer helemaal bevangen was door de hitte, daarna heb ik hem opgeladen naar de kliniek en aangegeven dat hij pas weer mee naar huis ging als ik wist wat er was.
Succes ermee! Hopelijk knapt ze gauw op.
Ababe schreef:romyvs schreef:Blaasontsteking misschien?
Heeft onze ruin gehad en die ging steeds gestrekt staan, hij liep daarbij ook erg wijdbeens. Daardoor 2 overbelaste meniscussen. Hij ging ook vaak liggen in die tijd.
Zijn blaas zat helemaal vol met gruis toen.
Heeft wel een tijd geduurd voordat we erachter kwamen, 2 dierenartsen daarvoor al aan het zoeken geweest in een hele andere hoek.
Was dat hij in de zomer helemaal bevangen was door de hitte, daarna heb ik hem opgeladen naar de kliniek en aangegeven dat hij pas weer mee naar huis ging als ik wist wat er was.
Succes ermee! Hopelijk knapt ze gauw op.
Inderdaad met een inwendige echo, onze ruin paste ook geen kleine beetjes. Die schacht alleen niet uit met plassen (nu nog steeds niet nu het over is).
‘Grappig’, de dierenarts vermoedt dit of een nierontsteking ook sterk. Alleen zou daar moeite met plassen en vaak kleine porties plassen bij horen. Dat hebben we niet gezien maar dat is inderdaad naar zijn idee ook waar de ontsteking zit. Hebben ze dit bij jou met een echo kunnen vaststellen?
Jasmijn159 schreef:PSSM komt meer voor bij koudbloeden toch? Lijkt me niet erg waarschijnlijk. Is daarnaast aangeboren dus had dan ook al wel eerder verschijnselen verwacht.