Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
little_birdy schreef:Nou wat dacht je van meteen de da laten komen ?
Als er echt wat mis mee is beter meteen laten kijken en niet nee rond laten lopen
Suzanne F. schreef:Veulen niet laten komen maar wegbrengen. Zo’n dier heeft geen toekomst. Kan je nooit wat mee en grasmaaiers zijn er al genoeg. Ongelooflijk dat er dan gewoon met zo’n merrie nog doorgefokt wordt.
little_birdy schreef:Dus omdat het aangeboren is laten jullie (want jij bent er ook verantwoordelijk voor als die morgen komt) het veulen gewoon een week spastisch rondlopen met alle ellende en mogelijke pijn voor lief ?
Gillbo schreef:Ik zou hier van een foto of scan van de wervels willen zien.
Klinkt als iets neurologisch.
Als je het dier wil aanhouden dat zou ik het niet laten brengen maar direct naar een kliniek brengen en laten controleren.
Scheelt weer een keer verplaatsen voor zo'n jong dier.Een dierenarts kan zo in de stal echt geen diagnose stellen
StalNollie schreef:Handelaar niks mis mee die brengt hem waarschijnlijk naar de slacht (wat in mijn ogen al eerder had moetem gebeuren)
Gody schreef:Veulen is denk ik een maand of 4/5
Hij zocht een plekje voor het veulen
En zei dat ik wel plek had
Niet weten dat het zo ernstig was of dat het wat mankeerde
Maar durf niet zo goed mee nee te zeggen
Omdat ik een plekje beloofd had
Gody schreef:Kinke schreef:wat voor ras? Toevallig een Shetlander?
Ja
troi schreef:er is helemaal niks mis mee om een kneusje op te vangen, helemaal als het toch een gezelschapsdiertje wordt.