troi schreef:Dat wordt experimenteren. Ik zou starten met voer. Wat geef je nu?
Alleen graszaadhooi om uit te sluiten dat het van voer kan komen. Het is de ene keer erg en de andere keer bijna weg dus dan zou je verwachten dat het voer er niks mee te maken kan hebben aangezien hij de hele dag door dat hooi eet en verder niks
SuperZodiaX schreef:Te warm gehad? Kan dan zijn dat door de regen hij wat afkoelt en daardoor de bultjes minder worden. Ik heb een kwpn die ook soms warmteuitslag krijgt als zn vacht te dik is
Ik hoop dat dat het is inderdaad. Zou hem natuurlijk helemaal kunnen scheren, kijken of het dan weggaat
Chapeau2002 schreef:Dat is altijd een lastige puzzel.. mijn vorige paardje kreeg het van bepaald voer. Je kunt ook denken aan een plantje in je wei of hooi, allergie voor stro, vlas, warmte....lastig hoor..
Hij staat niet op bodembedekking of gras. Voer doe ik momenteel echt alleen graszaadhooi zodat ik zeker weet dat het voer niet de oorzaak kan zijn
roosa schreef:A Gos.
Wat een krentenbolletje.
Zulke dingen zijn zooo lastig omdat het zo ontzettend veel kan zijn.
Misschien heb je hier wat aan.
Zij kan vast wel uitvogelen waar het vandaan komt.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... orVF5frIaT
Lijkt me nogal zweverig? Jij ervaring mee?
RianneH schreef:Heeft ie het alleen winters? Zijn het bultjes met een gele kop, of die geel lijken als je de korst eraf haalt?
Ik begreep van vorige eigenaren dat het wel juist zomers bij 40 graden weg is geweest. Er zit wel bij de korstjes vaak wat gele of oranje opgedroogde pus ja. Heb jij een vermoeden?
NikkiDeKerf schreef:Reactie op knutjes, kan dat? Of is het in de winter ook?
Ja winter ook voor zover ik heb begrepen