Paard met rare gewoontes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Paard met rare gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 22:36

Hallo,

Ik wilde het toch maar hier vragen of er ervaringen zijn.
Mijn merrie van 9 heeft een hele rare gewoonte, ze eet touw. Ik dacht eerst dat ze er alleen op sabbelde maar ze kauwt erop en ze heeft 1 te pakken gehad nou die ziet er niet fris meer uit.
Ze is een luchtzuiger, dit doet ze niet heel veel alleen op stal. Maagzweer is uitgesloten.
Ze komt minimaal 12 uur per dag buiten tenzij het echt niet mogelijk is. 4x per dag krijgen ze ruwvoer.
Ze staat op een grote weide met nog 3 andere paarden.
Verder krijgt ze pavo natures best met basisbrok.
Ze heeft een Himalaya en mineralen liksteen die ze beide totaal niet interessant vindt.
Alle andere paarden kan ze makkelijk zien vanuit stal.
Er hangt een bal en een speeltouw die zijn ook niet altijd interessant.
Verder dacht ik eerst dat het verveling was of te weinig beweging, maar niks lijkt te werken.
Dus zou ze dan misschien toch wat te kort komen in haar voer?

Misschien ziet iemand iets wat ik niet zie.

CoonArt

Re: Paard met rare gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:53

Dit lijkt toch verveling? Heeft ze nog meer te doen of staat ze voor het grootste deel op stal? Geef haar wat te doen, iets actiefs...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 22:57

hoikimmmy schreef:

Stop eens met Pavo voeren. Sommige paarden reageren daar niet zo goed op.
Indien mogelijk, langer naar buiten en als ze op stal staat, niet alleen op stal zetten.

Daarnaast hebben sommige paarden rare gewoontes. De mijne sabbelt aan mijn oor........

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 23:10

Heb je haar mond/tanden nog recent na laten kijken? Het zou ook op ongemak in de mond kunnen duiden.
Al zou ik vermoed ik dat de optie 'gewoonte' i.c.m. verveling niet uit te sluiten is. Wat doet ze als er geen touw in de buurt is?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 06:29

CoonArt schreef:
Dit lijkt toch verveling? Heeft ze nog meer te doen of staat ze voor het grootste deel op stal? Geef haar wat te doen, iets actiefs...

Ze komt minimaal 12 uren buiten en ze staat nooit alleen. Binnen kan ze ook goed contact met de rest houden.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 06:32

senna21 schreef:
Heb je haar mond/tanden nog recent na laten kijken? Het zou ook op ongemak in de mond kunnen duiden.
Al zou ik vermoed ik dat de optie 'gewoonte' i.c.m. verveling niet uit te sluiten is. Wat doet ze als er geen touw in de buurt is?

Tandarts is niet lang geleden nog geweest om te controleren.

Als er geen touw is dan gaat ze staan niksen... ze probeert meestal eerste 5 minuten lucht te zuigen maar daar heeft ze een band voor om. Dus daarna gaat ze gewoon stilstaan. Maar ze doet het ook wel als ik haar sta te borstelen maar als ik haar dan een keer waarschuw houdt het op dus heb niet het gevoel dat het iets dwangmatigs is. Misschien is het echt gewoon haar ding.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 06:34

ikke schreef:
hoikimmmy schreef:

Stop eens met Pavo voeren. Sommige paarden reageren daar niet zo goed op.
Indien mogelijk, langer naar buiten en als ze op stal staat, niet alleen op stal zetten.

Daarnaast hebben sommige paarden rare gewoontes. De mijne sabbelt aan mijn oor........

Dat ga ik eens proberen met pavo stoppen. Ze krijgt sowieso niet heel veel krachtvoer. Voorheen stond ze hele dagen op stal en kwam ze maar een paar uurtjes op paddock dus toen kreeg ze behoorlijk veel. Maar nu staat ze sochtends tussen 7 en 8 buiten en meestal gaan ze savonds laat pas binnen. Ze kan de andere paarden zien.

Maar misschien is het inderdaad een rare gewoonte die bij haar hoort.