Mijn paardje sprong afgelopen seizoen aan het einde net wat minder, soms stopte ze, terwijl ze dat eerder zelden deed.
Bij de dierenarts geweest en daar zag je wel dat ze pijnlijke spieren had, maar waar dat dan vandaan kwam? Daarom besloten om de gehele rug op de foto te zetten. Gelukkig was alles goed.
Waarschijnlijk had ze last van de gewrichtjes die onder de ruggenwervel zitten, maar dat kun je helaas niet zien op de foto, daarom besloten om de gewrichtjes te laten inspuiten.
Vervolgens heeft ze 10 dagen rust gehad en daarna is ze behandeld door een osteopaat, nu 1,5 week longeren en dan er weer op.
Nu wil ik haar graag een supplement bijvoeren, om haar herstel wat te versnellen.
Mijn osteopaat twijfelde om haar wat te geven voor de spieren of toch voor de gewrichten. Aangezien ze stijve spieren heeft, maar dit ook komt door de gewrichten.
Vooral op het begin loopt ze altijd erg stijf, na 20/25 min. wordt dit beter, maar dat is eigenlijk niet normaal dat dit zo lang moet duren voor een normaal sportpaard.
Ik geef haar nu (als gevolg van goede recensies): Sensipharm smooth locomotion.
Hier de link: https://www.agradi.nl/sensipharm-smooth ... 000-mg.htm
Wel duur spul, maar werkt volgens de recensies dus echt goed. Nu geef ik het net een halve week, dus ik kan helaas nog niet zeggen of dit helpt, maar ik was vooral benieuwd of iemand nog tips heeft of die ook te maken heeft met een stijf paard?