Er zijn vast mensen met dezelfde rare ideeën als dat ik heb

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Er zijn vast mensen met dezelfde rare ideeën als dat ik heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-19 09:47

Lieve bokkers!

Waarschijnlijk een vraag die hier niet alle dagen wordt gesteld, maar er zullen vast mensen zijn die ditzelfde lugubere idee hebben gehad.

Komende woensdag wordt mijn jaarlinghengst gecastreerd en ik wil, jawel, zijn ballen op sterk water. Nu heb ik al een pot met inhoud van 3l en 3l sterk water. Nu ben ik benieuwd wie dit ook heeft en of ik eens een foto ervan kan zien! Hij heeft als jaarling nog geen grof geschut eronder hangen, het zijn meer 2 knikkers en het lijkt me dat dit toch in een 3l weckpot moet passen.

Dus bokkers met hetzelfde idee: Meld u!

Eight

Re: Er zijn vast mensen met dezelfde rare ideeën als dat ik heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:49

Ik heb een poosje het rariteitenkabinet van school bijgehouden, toen onze hond werd gecastreerd zijn zijn ballen ook in formaline tentoon gesteld. Hij hem was er één niet ingedaald, die was opvallend kleiner :)) succes!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:50

Vergis je niet hoor, kan flink wat uitkomen :+ . Kennissen van mij hebben ook de ballen van hun paard op sterk water. Best fascinerend om te zien.

Ik heb een merrie, maar mocht ik ooit een jonge hengst krijgen dan gaan die ballen denk ik in de kliko. Ik kan er niet mee aankomen thuis, vriendlief zou alleen maar jaloers worden gok ik := :')

Overigens heb ik wel mijn eigen galstenen een jaar in een potje op de kast gehad. Dat waren twee knoeperds ter grootte van paaseieren, en af en toe liep ik erlangs en dan rammelde ik ermee :D
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 06-10-19 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:50

Heb twee kittens en n baarmoeder op sterk water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:53

Ik heb dat destijds ook gedaan. Geen foto van helaas, ze staan niet bij mij thuis.

3 liter is prima, mijn mini hengst was vijf jaar maar had volgens de dierenarts een serieuze set hangen. Had ze ook in 3 liter en ze lagen mooi los van elkaar. Desnoods nog een extra maat op voorraad?

Probeer als het kan ze gelijk netjes weg te leggen, ik heb er nog grassprieten en zand van moeten wassen. En romantiseer het niet al te veel. De dierenarts is geen preperateur. De bedoeling is gewoon om ze te verwijderen, dan zit er soms nog een vliesje rond of worden ze niet altijd mooi weg gesneden. Je kan niet perse prachtig de anatomie zien. Verder verkleurde ze bij mij na verloop van tijd.

Desty

Re: Er zijn vast mensen met dezelfde rare ideeën als dat ik heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:54

Ik heb de ballen van mijn kat en heel wat hersenen van verschillende dieren op formaline.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:16

Ik heb ze ook op sterk water gehad.
De DA zei dat als ik ze niet zelf zou weggooien, maar dat zij ze mee terug mocht nemen; ik op de sterk water weer terug kreeg. En ik heb de heel lang gehad :+ :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:28

Van mijn eerste pony heeft mijn moeder ze op sterk water gehad. _O- Ik heb dat nooit goed begrepen. Ook niet nu ik ouder ben. := De volgende die hier gecastreerd is zijn mannelijkheid is door de DA meegenomen/weggegooid/wat ze er dan ook mee doen.

3l lijkt me ruim zat overigens.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:31

Ik heb een kitten met open ruggetje op sterk water gehad. Zelf met de dierenarts (tijdens mijn stage) uit de moederpoes gehaald. Ik mocht de kitten toen ook mee in een pot sterk water.

Mijn moeder kon er niet aan wennen dus ik heb de kitten uiteindelijk aan een vriendin gegeven voor haar ratiteitenkabinet.

De ballen van mijn paard heb ik weg gedaan, stelde ook niks voor als jaarlinger toen :))