Kosten en ervaringen couperen/amputeren staart paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Kosten en ervaringen couperen/amputeren staart paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 19:10

Met medische aanleiding natuurlijk. Ben benieuwd kan niks vinden via google.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 04-10-19 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Supervixen

Re: Kosten couperen staart paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 19:11

Ehh bel de dierenarts of kliniek?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 19:16

Supervixen schreef:
Ehh bel de dierenarts of kliniek?

Ja mijn eigen dierenarts heb ik al bericht maar ik vraag verder hier misschien andere bedragen /ervaringen? Daar is een forum toch voor :')

060606

Re: Kosten en ervaringen couperen/amputeren staart paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 19:04

Aangezien de tekst is aangepast, iemand??

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:05

Je komt hier om de haverklap met medische vragen terwijl een paar telefoontjes meteen uitkomst kunnen bieden. En medische aanleiding? Dan is het imo een spoedgeval?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 04-10-19 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:05

Gelukkig geen ervaring mee! Denk dat je voor een idee van de kosten het beste wat verschillende dierenartsen in de buurt kunt contacteren.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:08

aangezien het niet zo heel vaak gebeurt, zullen er niet veel ervaringen komen. Beter da bellen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:23

Je moet sowieso een dierenartsattest hebben anders haalt geen enkeltkliniek in Nederland de staart er af, wat is de medische noodzaak?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:14

Win eens raad in bij de trekpaarden eigenaren...die beesten komen helaas allemaal in Frankrijk tussen de trailerklep.....
Maar als het zo medisch is dan ka je eigen DA of kliniek waar je onder behandeling staat je toch wel informeren? :o

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 20:34

Als een staart geamputeerd moet worden, is dat over het algemeen een spoedgeval. Dus direct je DA bellen.
Ik heb even gekeken in je berichten, TS. Staart/maneneczeem, castreren aan huis, nu dit.... ik vraag me af wat er allemaal aan de hand is....

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 21:18

Jetta schreef:
Als een staart geamputeerd moet worden, is dat over het algemeen een spoedgeval. Dus direct je DA bellen.
Ik heb even gekeken in je berichten, TS. Staart/maneneczeem, castreren aan huis, nu dit.... ik vraag me af wat er allemaal aan de hand is....

Jullie hebben me erg laten lachen wat een aannames.. helemaal gek. Maar in dit geval gaat het over een verwaarloosd paard die ik overgenomen heb. Hij loopt al heeel lang met een los hangende staart die hij niet meer kan gebruiken voor oa de vliegen. Het hangt er dood bij. De mest blijft hangen. Het doet geen pijn het is geen spoed. Dat heb ik weer laten checken toen de fysio voor een ander paard kwam. Voor ik een geschikte eigenaar zoek wil ik misschien ze staart oplossen en castreren. Ik heb paarden over de lies laten castreren en staand en nu zoek ik er een staand voor dit paard en doen ze in mijn omgeving alleen nog over de lies. Maar aanstaande week heb ik mede door mijn andere topic ook fijne antwoorden ipv beterweterij waardoor ik een afspraak heb met iemand die aan huis komt. Echt sommige van jullie zijn zo.....
Alsof alles samenhangt, we hebben niet allemaal maar 1 paard. En ik kom hier alleen af en toe om dingen te vragen daar is een forum voor lijkt me. Heb ook een vaste dierenarts om de hoek hoor maak je niet druk maar dan alsnog

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:20

Maar als je aannames wil voorkomen kun je zelf ook duidelijk zijn en daar ontbreekt het nogal eens aan, succes.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 21:24

bigone schreef:
Je komt hier om de haverklap met medische vragen terwijl een paar telefoontjes meteen uitkomst kunnen bieden. En medische aanleiding? Dan is het imo een spoedgeval?

Al vraag ik dagelijks wat joh
who cares. Ook al pleeg ik ook telefoontjes en zoek ik op google.. ken ik alsnog naar meer ervaringen vragen, heb ik vaak genoeg nog wat aan gehad. Je zal er nog wel tientallen tegenkomen komende jaren dus wen er maar aan en antwoord gewoon ipv maar te lopen gissen hoe de zaken er bij mij voorstaan..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 21:24

bigone schreef:
Maar als je aannames wil voorkomen kun je zelf ook duidelijk zijn en daar ontbreekt het nogal eens aan, succes.

Ik stel een vraag ik hoef daarbij niet alles uit te leggen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:51

Nee dat hoef je zeker niet maar je vraagt naar iets wat vraagtekens oproept en waarom? Omdat staartamputatie in Nederland alleen nog gedaan word na een trauma. En wanneer hier dan de vraag word gesteld zoals jij hem stelt dan word er gedacht aan een trauma en vragen mensen zich af waarom dat dier niet op de kliniek staat. Iets meer toelichting en niet verwachten dat iedereen jouw gedachtengang kan volgen voorkomt overbodige en misschien vervelende reacties naar jou toe.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 22:10

bigone schreef:
Nee dat hoef je zeker niet maar je vraagt naar iets wat vraagtekens oproept en waarom? Omdat staartamputatie in Nederland alleen nog gedaan word na een trauma. En wanneer hier dan de vraag word gesteld zoals jij hem stelt dan word er gedacht aan een trauma en vragen mensen zich af waarom dat dier niet op de kliniek staat. Iets meer toelichting en niet verwachten dat iedereen jouw gedachtengang kan volgen voorkomt overbodige en misschien vervelende reacties naar jou toe.

Amen. Ik heb respect voor je dat je zo netjes antwoordt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 22:59

bigone schreef:

Beetje logisch nadenken. Je gaat hier niet rustig dingen uitzoeken als het spoed is en je paard staat te lijden. Dat doe je als je er (even) de mogelijkheid toe hebt. Lijkt wel alsof jullie uit zijn op sensatie

Ik vind het gewoon paranoia dingen uit verleden lezen en je hele eigen verhaal erbij maken terwijl je helemaal niet weet of het over 1 paard gaat of meerdere of misschien niet eens mijn eigen paard. Iemand zegt zelf wat is er aan de hand? Wat moet er aan de hand zijn dan? Omdat ik meerdere medische dingen heb gevraagd in een periode van weken/maanden/jaren?

Bij castratie maakte je er ook al je eige verhaal van bigonee dat het om een oudere hengst ging, alsof ik verzin dat ze het hier in omgeving niet meer doen maar dat het gaat om een leeftijdsdingetje. Heb me 13jarige hengst die je waarschijnlijk in me profiel hebt opgezocht over de lies laten castreren die staat nu op pensioen.. die heeft er niks mee te maken. Misschien gaat het nu over een 2 jarige of 22 jarige dat maakt niet uit ik vraag of je er ene kent waarom kan je net als de mensen in me pb niet gewoon antwoord geven ipv je gedachten op hol laten slaan

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:02

Hoe kort moet er geamputeerd worden? Betreft het een ruin of een merrie? Is kort knippen in het ouderwetse borstel model geen optie?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 23:19

rien10 schreef:
Hoe kort moet er geamputeerd worden? Betreft het een ruin of een merrie? Is kort knippen in het ouderwetse borstel model geen optie?

De staart is heel hoog afgebroken dus echt wel erg kort, dat er een stompje overblijft als je het bij de plek waar het gebroken is laat ophouden. De ouderwetse borstel model bedoel je dat stompje met haar van de trekpaarden? Of de staartwortel wat nu los hangt kaal maken? Het gaat om een ruin

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 23:32

Gelukkig gaat het om een ruin. Ik ga even een borstel staart voor je opzoeken.

https://www.google.nl/search?q=tuigpaar ... aXvx1uWZ_M

Soms waren ze nog korter. Echt alleen de lengte van de staart wortel. Maar in jouw geval moet de staartwortel er af begrijp ik.
Het haar afknippen is uiteraard kosteloos. Wat amputeren kost weet ik niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:17

Ik weet dat er op bokt iemand is met een schimmel PRE, meen van 13 jaar oud, waarvan de staart geamputeerd is.
Vanwege huidtumoren op de staartwortel.

Ik ken het verhaal, het stomme is dat ik even niet op de forumnaam van de eigenaar kan komen, en ook niet op de naam van het paard.

Iets met cedro geloof ik.
Stom dat ik er niet op kan komen.

Maar er is dus minstens 1 iemand hier op bokt met informatie uit de eerste hand.

Voor zover ik weet loopt dat dier inmiddels weer actief onder het zadel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:21

Toevoeging, gevonden.

Inderdaad Cedro.
Geen PRE maar Lusitano

Forumnaam eigenaar daphneeej
Misschien de moeite waard om haar een pb te sturen.

Linkje hieronder gaat rechtstreeks naar een goede pagina in dat topic.

Daphneeeej @ [BKR] lusitano praat en foto,s

Ergens heeft ze ook wel foto's van Cedro na de amputatie.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 08:28

Ik zie al dat ik genoemd ben. Hier idd ervaring met een hoge staartamputatie. Je mag me een pb sturen evt.