Gesloten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cloevdheuvel

Gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 09:00

//
Laatst bijgewerkt door Cloevdheuvel op 01-10-19 09:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:12

De koper kan natuurlijk ook net telkens pech hebben gehad met paarden, maar vervelend blijft het wel :(:)

Ik denk dat er verder niets anders op zit dan hopen dat je hem terug kan kopen. Weet je hoe ze daar nu tegenover staan?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:16

Heel veel sterkte! :(:)

Dat je lieverd er belabberd aan toe is en jij zo weinig kan - heel naar!!

("Kijken of hij pijn heeft": zo belandden paarden met een peesblessure vroeger bij de slager.
Als de pees nog steeds niet echt belastbaar is, toont het dier geen pijn. Tegenwoordig hebben we de peesscan.)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:18

Hm niet als verwijt bedoelt, maar je wist dat hij goed terecht kwam en nu achteraf kom je er achter dat de koper al 5 paarden in heeft laten slapen door peesproblemen. Hoe wist je dan dat hij goed terecht zou komen?

Als je hem echt zsm bij je terug wilt hebben, koop hem dan terug. Dan kun je hem houden zoals jij denkt dat het beste voor hem is en kijken of met een boel rust en stappen zijn pezen nog opknappen zodat hij wellicht nog geschikt wordt voor licht recreatief werk.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:25

Je hebt je paard verkocht. Het klinkt heel banketstaaf, maar dan heb je er dus niets meer over te zeggen. Natuurlijk zou het fijn zijn als de nieuwe eigenaresse haar aan jou terug doet, maar daar heb je zelf geen keuze in.

Dat een paard na een jaar een peesblessure heeft 'en bij jou nog nooit wat heeft gehad', zegt niets. Hoe is het paard gekeurd? Klinisch? Dan zie je niets aan de binnenkant. Ik heb paarden met een dikke peesblessure goed zien lopen op een buigproef. Of is het paard ook röntgenologisch gekeurd? Zelfs dan is het nog maar de vraag of een kleine of beginnende peesblessure eruit komt. Pezen doen ze niet voor niets scannen i.p.v. op de foto zetten natuurlijk.

Het lijkt hierboven alsof je stelt dat het paard door toedoen van de nieuwe eigenaresse nu een peesblessure heeft. Ik ga er echter vanuit dat de nieuwe eigenaresse ook gek is op het paard en zij er net zoveel verdriet van heeft als jij.

Je bedoelt het misschien goed, maar als ik de nieuwe eigenaresse van jouw paard zou zijn en jouw berichtje zou lezen, zou ik nog wel even twee keer nadenken om mijn paard naar jou terug te brengen. Niet omdat jij niet goed voor het paard zou zijn, maar om de aannames die ik onwillekeurig toch tussen de regels door denk te kunnen lezen...

Sterkte TS, ik kan me echt wel voorstellen dat het heel moeilijk voor je is :(:)

Kaitlyn

Re: Gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 09:43

Jammer dat je nu alles hebt verwijderd ipv je bericht aan te passen.
Heel jammer dat ze nu inderdaad blessures heeft opgelopen, maar dit had bij jou ook kunnen gebeuren.
Ik zou haar gewoon vragen of je het paard wellicht terug kunt kopen.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:44

Oké dan. Een beetje tegenspraak was dus teveel? -O-

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:46

Nou.. topic 2 waar gewoon alle teksten gewist worden. -O-

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:05

Hier een slotje wegens leeggehaalde openingspost.