Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
corinadrenth schreef:Klinkt haast als droes
wendyh schreef:Terug geven aan de handelaar. Hij heeft jou een ziek paard verkocht.
15BR0812L schreef:corinadrenth schreef:Klinkt haast als droes
Ze heeft geen koorts en verdikkingen o.i.d.wendyh schreef:Terug geven aan de handelaar. Hij heeft jou een ziek paard verkocht.
Ja, ik snap je reactie. Maar ik wil wel echt even m'n best doen voor dit beestje. Verder is het namelijk echt een perfect paard voor mij. + denk je dat je al je geld terug kan eisen? Want vorige keer moest ik dus per se bij hem een nieuwe uitkiezen
melanie20 schreef:15BR0812L schreef:
Klinkt haast als droes
Pepperrr schreef:Op een stal waar alle paarden ziek zijn zou ik ook geen paard vandaan halen![]()
Zou je paard iig goed laten onderzoeken en het rijden even laten voor wat het is. Succes!
15BR0812L schreef:Pepperrr schreef:Op een stal waar alle paarden ziek zijn zou ik ook geen paard vandaan halen![]()
Zou je paard iig goed laten onderzoeken en het rijden even laten voor wat het is. Succes!
Nee zo helder ben ik ook inderdaad (: bij mijn eerste paard was er niks aan de hand, die bleek tumor te hebben en toen moest ik hem inruilen. Op het moment van inruilen waren veel paarden daar snotterig, maar ik had dus geen keuze op dat moment.
Bedankt voor de verdere reacties! Als de antibiotica is uitgewerkt, nemen we een swab af. Als dat nog niet werkt, moet ik haar inderdaad weer terugdoen.
Jasmijn159 schreef:Scopie doen en eventueel longspoeling. Dan weet je waar de snot vandaan komt. Het klinkt absoluut niet als droes, maar wel als een verwaarloosde astma bijvoorbeeld.
Swab nemen uit de neus heeft totaal geen zin: je kweekt zeker weten een heleboel bacteriën, die horen dan ook in de neus te zitten
Komt de snot uit beide neusgaten?
Nouvel schreef:Wij hebben een paar jaar terug een paard gekocht dat heel kort na aankoop flink ging hoesten en snotteren, die heeft eerst medicatie gehad (siroop en poeders) en toen het niet over ging hebben we die laten scopen, die bleek een fikse keelontsteking te hebben.
Wij dachten toen ook mogelijk droes, maar dat was het dus niet.
Nog langer medicatie gehad en rust en die is weer helemaal goed geworden.
15BR0812L schreef:Nouvel schreef:Wij hebben een paar jaar terug een paard gekocht dat heel kort na aankoop flink ging hoesten en snotteren, die heeft eerst medicatie gehad (siroop en poeders) en toen het niet over ging hebben we die laten scopen, die bleek een fikse keelontsteking te hebben.
Wij dachten toen ook mogelijk droes, maar dat was het dus niet.
Nog langer medicatie gehad en rust en die is weer helemaal goed geworden.
Weet je welke medicatie?