Opgezette spier/ader?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nynke1995

Opgezette spier/ader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 20:31

Hoi,
Mijn paard heeft sinds een aantal weken een opgezette spier/ader op z’n buik. Heeft iemand enig idee wat het is en hoe het komt en of ik er iets mee moet doen? Ik heb het nog niet eerder gezien en mensen om me heen ook niet.. Kan er gewoon op drukken zonder reactie.. Het haar is er een beetje af daarboven, vandaar de donkere ‘vlek’.

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:35

Dat lijkt een spoor kneuzing

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:37

Dat denk ik ook. De zwelling lijkt iets afgezakt en daarom lager te zitten. Trekt vanzelf weg, kost tijd. En sporen (even) af.

Edit... wel raar dat het er al weken zit... vocht trekt snel weg, een bloeduitstorting duurt langer. Maar voor dat laatste moet je echt flink hebben gepord...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:40

Vanwege de plek en het feit dat het haar er ook af is ,denk ik ook dat het door de spoor komt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:41

shirleyp schreef:
Dat denk ik ook. De zwelling lijkt iets afgezakt en daarom lager te zitten. Trekt vanzelf weg, kost tijd. En sporen (even) af.

Edit... wel raar dat het er al weken zit... vocht trekt snel weg, een bloeduitstorting duurt langer. Maar voor dat laatste moet je echt flink hebben gepord...

Als ts de afgelopen weken met sporen is blijven rijden is het daardoor misschien gezwollen gebleven.

nynke1995

Re: Opgezette spier/ader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 20:53

Oke nooit geweten dat dat kon.. zit er inderdaad nu aantal weken. Maar dat het haar weggaat pas sinds aantal dagen terwijl hij laatste weken juist weinig heeft gedaan, veel vrij en juist relaxed gereden..
Maar rijd inderdaad met sporen, maar dit nog nooit eerder gehad. Dan maar tijdje af doen.

Maar geen spier of ader dus uit de reacties te lezen? Omdat het zo dun en langwerpig is

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:56

Ik zou denken dat het vocht is, maar moeilijk te zeggen van een foto

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:59

Zou wel een spier of ader kunnen zijn die je te hard hebt aangetikt.
Daar zit wel zo´n hele lange, die over de lengte loopt, die je ziet als ze stress hebben of teveel inspannen en mager worden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:02

Als dit daadwerkelijk door spoorgebruik komt, zou ik toch ff achter mijn oren krabben...

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 21:17

Cinnepin schreef:
Als dit daadwerkelijk door spoorgebruik komt, zou ik toch ff achter mijn oren krabben...

Doe ik ook, maar vind het heel gek omdat ik laatste weken heel relaxed heb gereden zonder druk etc. Dus kan het me haast niet voorstellen dat ik dit nu ineens heb kunnen veroorzaken met Mn spoor..

Het zat er ineens zo’n 4 weken geleden en dat de haren wat weggaan sinds aantal dagen.. verder wordt het niet groter of kleiner..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 22:54

Je hebt geen bijrijder?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:36

Ik kan me herinneren dat mijn paard bij een lymfedrainage behandeling ooit ook ineens dit soort opgezette ‘klieren’ kreeg, waar de lymfebaan ‘opengezet’ was. Ik weet even niet meer precies waar maar onder andere achter de elleboog. Dus het zou nog zoiets kunnen zijn... dan zou je de foto door kunnen sturen naar iemand die lymfe behandelingen doet, of daar toevallig een baan in de buurt zit

Al lijkt me eerlijk gezegd een spoor plek het meest aannemelijk vooral icm de kale plek.