Ik heb sinds een paar maanden de pony's aan huis. Ze lopen 24/7 buiten in een ruime paddock met een schuilstal. Ze krijgen bijna onbeperkt hooi en ,'s-avonds een schepje muesli. Sinds een week vind ik van één van de twee rare flatsen, een soort kruimige poep (zie foto). Niet constant, zitten ook wel normale drollen tussen. Het is wel gewoon droog. Is dit normaal of moet ik mij zorgen maken? Ze worden overigens regelmatig ontwormd.
Dit is heel normaal. Zijn de vogels die de mest uitlpuizen voor wat zaadjes die niet verterrd zijn? Voer je iets van muesli toevallig?
Dribspo
Geplaatst: 20-09-19 20:01
Is het niet kapot geregend ? Of vogels aan gezeten vanwege restjes muesli?
Anna_98
Geplaatst: 20-09-19 20:01
Heb je niet toevallig kippen? Bij ons op stal kom ik ook wel eens wat van die uitgeplozen mest tegen doordat de kip er in heeft zitten prikken, al is dat meestal niet zo los als op de foto
Zo ziet oude mest er inderdaad uit als de vogels en torretjes er klaar mee zijn
Orchid
Geplaatst: 20-09-19 20:04
Er zijn kleine kevertjes die dit soort kunstwerken maken van de mest. Niks aan de hand
Ibbel
Dit is wat mestkevers doen. Als de hoop vers is kun je vaak ongeveer 1 cm doorsnee ronde gaten vinden onder de hoop. Daar heeft een volwassen mestkever eitjes in gelegd. Binnen 1 dag komen daar hele kleine kevertjes uit, die je mest helemaal uitpluizen en zo fluffy maken. En na verloop van tijd groeien die dus netjes uit tot grote kevers. Ik heb er vandaag een paar honderd homeless gemaakt door de paddock uit te mesten. Arme kevertjes...
Amber3
Dat wordt veroorzaakt door kleine mestkevertjes. Erg vervelend omdat het poepscheppen zo wat lastiger gaat.
Inderdaad mestkevers. Wanner je de drollen weghaalt zie je ook vaak ronde gaten onder de mest. Het duurde voor mij ook even voordat ik doorhad wat het was..