Ik zou graag jullie mening horen over de hoeven van mijn paard. Ik ben recent terug naar Nederland verhuisd en moest daarom een nieuwe smid hebben. Ik kreeg er een aangeraden van een stalgenootje en hij heeft ook al gekeken naar de hoeven van mijn paard. Maar daar kreeg ik het verhaal dat haar hoeven veel te lang waren, en dat dat echt gecorrigeerd moest worden. Daarnaast was het ijzer met 1 lipje echt niet goed, en daar moest een ijzer zonder lippen onder. Nu is mijn paard 16 en ik rijd haar al vanaf 3 jaar, ze heeft werkelijk altijd zo op haar hoeven gestaan en we hebben nooit problemen gehad. Nooit struikelen, wat volgens de hoefsmid het geval zou zijn, en nog nooit kreupel
Nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen of ik deze hoefsmid wel aan mijn paard wil laten zitten. Ook het lezen van enkele reviews overtuigde me niet. Het is een hoefsmid waar je voor of tegen bent. Dus daarom wil ik graag jullie advies, vinden jullie mijn paard haar hoeven zodanig te lang dat dit gecorrigeerd moet worden? De foto's zijn genomen ongeveer 7 weken na bekapping, ze moet dus binnenkort sowieso naar de hoefsmid.