Paard opeens ander gedrag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dana0292

Paard opeens ander gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 19:05

—-
Laatst bijgewerkt door Dana0292 op 16-09-19 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:08

Ik hoop dat er toch een DA bij geweest is ?
Een '' afgekneld '' been lijkt mij niet zo goed namelijk...

pateeke

Re: Paard opeens ander gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:16

Inderdaad: stap 1 is DA laten langskomen.
Daarna rustig aan weer vertrouwen opbouwen in het halster enz

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:18

En toen was de OP ineens weg :+

Dana0292

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 20:21

Denk dat ik inderdaad beter de dierenarts kan bellen dan hier een topic te openen. Ze hebben mij pas 1,5 dag later vertelt wat er gebeurd is. Iedereen zei ook kijk het maar even aan hoor, komt vanzelf wel goed. Je ziet duidelijk die afdruk van het draad en daarboven is het dus dik. Vandaag kreeg ik dus weer een opmerking van nee hoor ze loopt niet kreupel. Ze houdt alleen dat been stijf omdat het dik is, gaat vanzelf wel weg.
En ook dat ze wel begrijpt dat ze weg rent als ze pijn heeft aan haar been. Maar ik vind het gewoon raar dat ze opeens bang voor me lijkt en voor het halster en voor vast staan aan de muur terwijl er niks gebeurd is met mij erbij of met het halster.
En begin dus te twijfelen aan mezelf dat ik me misschien aan stel en onnodig zorgen maak.
Maar ga morgen gewoon gelijk de dierenarts bellen want zo met die onzekerheid is het ook niet te doen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 06:32

Beter de dierenarts een keer teveel laten komen dan een keer te weinig, toch? Je wil enkel het beste voor je paardje. Jij kent je paard ook beter dan anderen, dus luister gewoon naar je gevoel.

Je zegt dat ze bang voor je lijkt... wat doet ze dan als iemand anders haar wil pakken of zo?
Ze zal vast ergens behoorlijk van geschrokken zijn. Blijf zelf rustig, geef haar wat tijd om het te verwerken en laat merken dat jij er nog altijd bent voor haar, zoals voorheen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:43

Het paard was dus door de draden naar stal gerend en toen jij 1,5 dag later kwam stond hij alweer in de gerepareerde wei?

En nu merk je ook verschil in gedrag bij het pakken van je paard?

Zou het kunnen dat staleigenaar/stalgenoten moeite hadden je geschrokken en geblesseerd paard weer terug de wei in te krijgen? O:) Dat dat niet helemaal netjes gegaan is?

Dana0292

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-19 09:59

cobiie schreef:
Het paard was dus door de draden naar stal gerend en toen jij 1,5 dag later kwam stond hij alweer in de gerepareerde wei?

En nu merk je ook verschil in gedrag bij het pakken van je paard?

Zou het kunnen dat staleigenaar/stalgenoten moeite hadden je geschrokken en geblesseerd paard weer terug de wei in te krijgen? O:) Dat dat niet helemaal netjes gegaan is?

Het is snachts gebeurd en de stal eigenaar is wakker geworden omdat hij paarden hoorde hinniken en rennen. Die is gaan kijken en toen stond ze samen met weidemaatje bij de stal. Ze staan 24 uur buiten maar hij heeft ze binnen gezet en de volgende ochtend de draad en palen opnieuw gezet en toen weer buiten. Ik kon die dag niet komen want moest tot laat werken die dag. Dus ik hoorde het pas de volgende dag van iemand anders op stal.
Ik weet dus niet wat er gebeurd is want was er niet bij.
Heb wel gezegd tegen de eigenaar dat ik het raar vind dat hij me niet belt om zo iets. Hij zei dat hij niks gezien had aan haar en haar gewoon op stal heeft gezet en terug naar bed is gegaan.
Ze wil dus geen halster meer om, rent weg, gaat steigeren als ik een touw om haar hals sla terwijl ze vroeger dan altijd rustig bleef staan.
Andere mensen kunnen haar ook niet pakken want dan gaat ze ook steigeren.
En toen ze gisteren weg draafde zag ik dat ze dat been niet kon buigen.
En ze is ook op de poetsplaats al gaan hangen waarbij ze de hele haak uit de muur trok.
Vind het geen gedrag voor haar ook dat door de draad lopen niet.
Het is normaal gesproken een koel in der kop IJslander. Wel koppig maar nu dus eerder bang. Maar mijn stalgenoten vinden dus dat ze niet kreupel is en ik het maar een week aan moet kijken. Daarom twijfelde ik heel erg

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:10

Dan zou ik haar zeker na laten kijken. Grote kans dat ze steigert ivm pijn, als ze normaal relaxt is.
Niet luisteren naar wat je stalgenoten zeggen en gewoon de veearts bellen.