Combineren medicijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GondavDun

Combineren medicijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 15:50

Mijn paard heeft atrose en geef haar nu een paar dagen devils relief maar daar voor gaf ik haar altijd half zakje butagran equi daar deed ze het goed op maar omdat ze dat elke dag kreeg vond ik dat niet zo goed voor haar vandaar dat ik nu devils geef 25 mg op een dag nu heb ik ze net weer gevoerd en nu zag ik dat ze iets achteruit gaat met haar been nu is mijn vraag
Kan ik but en devils combeneren want dan geef ik een half zakje but er bij voor de pijn
Hoop dat ik snel een antwoord krijg

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:03

Waarom bel je de dierenarts niet even voor advies? Dan heb je snel een betrouwbaar antwoord.

GondavDun

Re: Combineren medicijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 16:23

Die pakt niet op heb al een paar x gebeld

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:30

Heb je de but afgebouwd of direct vervangen voor de devils reliëf? But is volgens mij een veel sterkere pijnmedicatie dan devils relief, ook gezien je de een wel vrij kan aanschaffen en de ander enkel op recept.

War geeft de verpakking van de DR aan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 16:38

Buut is een prostaglandine-remmer, harpagoside (duivelsklauw) is een selectieve COX2-remmer. Maw, ze hebben een ander werkingsmechanisme en werken op verschillende receptoren.
Dat suggereert dat het niet handig is duivelsklauw samen met metacam te gebruiken (want metacam is ook een COX2-remmer), maar dat combineren met buut wel zou moeten kunnen.

Je zou op de buut bijsluiter kunnen kijken of daar iets staat over combineren met COX-remmers.

GondavDun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 17:46

Dank je wel

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:10

Duivelsklauw kan de 1e dagen een verergering van de klachten geven.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:06

Oei, ik vind het persoonlijk niet heel handig om zelf te gaan rommelen met dosering van medicatie en combinatie van medicatie/supplementen. Ik zou toch echt proberen de DA te pakken te krijgen voor advies!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:52

Met Buut moet je niet zo maar stoppen dat kan je beter in overleg doen met een expert.

GondavDun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 16:12

Ik heb ook afgebouwd en ben nu al een bijna 2 weken bezig met devils en het gaat nu prima ze wil soms zelfs draven heb met de dierenarts contact gehad en die heeft mij raad gegeven zodra ze heel veel last krijg moet ik weer but geven maar voorlopig gaat dit prima bedankt allemaal voor jullie hulp hoop dat ze nog heel wat jaren mee kan met de atrose