Ja ik twijfel daar wel over. Hij loopt zo'n 12 uur buiten dus staat opzich niet stil. Ik wil met rijden of longeren niet over zn grens gaan van wat hij aankan op moment...
Hij oogt opzich wel blij en gelukkig, zeker het eerste half jaar dat ik hem had. Osteopaat heeft ook wat in zijn maag 'geprikt' en hij deed daar 0.0 op. Maar dat is nog niet onderzocht. Wel zei de veearts dat een maagzweer meestal ook naar voren komt in het bloedonderzoek.
Verder kijken op een kliniek is zeker een optie want wil graag weten wat er is. Maar heb al contact gehad met Wolvega en die komen met standaard dingen zoals opvoelen, bloed en urineonderzoek. Dat vind ik dan nog niet echt een aanvulling op wat we al gedaan hebben. Urineonderzoek heb ik nog niet laten doen maar zou mn eigen dierenarts ook wel kunnen, daar voor vind ik het onzin om naar Wolvega te gaan 
Oké, luzerne werd me toen aangeraden na de verstoppingskoliek om de darmen te prikkelen. Maar is nu denk ik ook niet meer nodig. Ga ik minderen/weglaten. Havens ga ik naar kijken. Bietenpulp, wordt hij daar niet dik van?
Kwaliteit is redelijk van het hooi. Ruikt goed maar is niet heel droog. Af en toe een schimmelplekje maar dat gaat op de mesthoop en zoek ik secuur uit.
Regendeken krijgt hij zeker (weer) op met nat weer.
Hij kwam niet veel buiten en stond toen ook op beton/tegels met hooi/kuil voer. Maar had hij dan niet al eerder problemen moeten hebben?
Bedankt voor het meedenken alvast