Lange tijd diaree

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce112

Lange tijd diaree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 19:16

Ik heb twee haflingers staan van 23 en 24 jaar oud. Een van de twee heeft al een aantal jaar de ziekte van Cushing en krijgt hier ook de benodigde medicijnen voor. Nu is dat paard al vanaf oktober vorig jaar af en aan aan de diarree. Ook de andere haflinger heeft hier soms last van maar niet altijd. We hebben de paarden getest op wormen, intern onderzoek uit laten voeren bij de kliniek waarbij op zich niks bijzonders naar voren kwam behalve dat de ontstekingswaardes hoog waren en we hebben het voer aangepast (ze krijgen nu elke dag bietenpulp en hebben al diverse supplementen en medicijnen gehad die de diarree zouden moeten stoppen). Onlangs ging het even goed en hadden ze weer mooie vaste korrels. Helaas zijn ze nu weer allebei aan de diarree (voornamelijk waterig aan het eind van het mesten). We hebben na meerdere onderzoeken waar niks is uitgekomen weinig vertrouwen in de dierenarts en internist. Wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft en zo ook wat tips? Ik hoor het graag. Alvast bedankt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:23

Dat gaat meestal zo met chronische diarree helaas. Ik bedoel dan dat er uit onderzoeken meestal niks duidelijk naar voor komt.

Wanneer zijn ze laatst ontwormd en waarmee ? Is er getest op zand ?
Is er ergens een reden voor die hoge ontstekingswaarden in het bloed ?
Wat eten ze op een dag ?

Mijn ervaring met oudjes en diarree is dat het vaak ofwel aan te rijk voer ligt, wat de darmen dan niet meer voldoende verteerd krijgen. Of dat het voer niet meer goed gekauwd kan worden en er te grote stukken naar binnen gaan.

janouk

Re: Lange tijd diaree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:09

Bij mijn haflinger helpt het meteen als ik haar een half kopje gebroken lijnzaad geef per dag. De lijnzaad overgiet ik eerst met gekookt water en laat dat afkoelen. Dan geef ik dat dagelijks. Weg is de diarree.

Misschien helpt het ook voor jouw haflinger. Priberen waa4. Heel goedkoop.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:53

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:29

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:31

Mijn oudje had er.last van als hij gewoon hooi kreeg. Dat kauwde hij onvoldoende. Toen ik overschakelde op een dieet van Hartog grasmix en seniorenslobber was het binnen korte tijd helemaal over.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:42

Misschien DarmBalans van Ecostyle?