Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Schadows17 schreef:Heeft je paard ook last van loslatende haren bij de benen en zit het onderin of ook wat hogerop?
Het kunnen namelijk ook mijten zijn.
Miran schreef:Wat voer je, en heb je daar recent wat in veranderd? Toen mijn paard flinke mok had kwam het duidelijk van binnen uit.
Sabbientje schreef:net als mijn voorgangers de vraag of het wel echt mok is.
kan het ook zonnebrand of mijt zijn?
Mijn tinker had, dacht ik, mok. Iedere keer als ik dacht dat ik het onder controle had begon het weer opnieuw, meestal naast de behandelde plek. DA erbij gehaald, bleek ze mijt te hebben.
ellepel schreef:ook mijn vraag, hoe weet je dat het mok is?
heb je foto?
Shenavallie schreef:Naast symptoombestrijding is het ook zaak om een goed stalmanagement te hebben. Een schone, droge stal waar dagelijks alle mest en urine uitgehaald wordt. Liefst zelfs op vlas, zodat je iets minder werk hebt en de bedekking relatief droger is dan met stro.
Hillebill schreef:Shenavallie schreef:Naast symptoombestrijding is het ook zaak om een goed stalmanagement te hebben. Een schone, droge stal waar dagelijks alle mest en urine uitgehaald wordt. Liefst zelfs op vlas, zodat je iets minder werk hebt en de bedekking relatief droger is dan met stro.
Aan zijn stal ligt het niet. Deze is altijd schoon en droog.
Staat op vlas
Shenavallie schreef:Naast symptoombestrijding is het ook zaak om een goed stalmanagement te hebben. Een schone, droge stal waar dagelijks alle mest en urine uitgehaald wordt. Liefst zelfs op vlas, zodat je iets minder werk hebt en de bedekking relatief droger is dan met stro.
Hillebill schreef:Mijn paard heeft al 2,5 week mok. Zijn nu dikke korsten maar t wil niet weg.
Hoe behandelen jullie mok en wat te doen met die korsten?
Vandaag betadine scrub gewassen en vaseline erop. Misschien dat de korsten los willen laten....
Smeer er al 2 weken sudocreme op.
T zijn echt dikke korsten, achterbenen.