Paard heeft jeuk rondom de navel/koker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Paard heeft jeuk rondom de navel/koker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 13:25

Hallo Bokkers,

Ik vroeg mij af of jullie hier ervaring mee hebben. Ik kom erachter dat sinds een paar dagen mijn ruin rondom zijn navel (op zijn buik zeg maar) enorm veel jeuk heeft. Zodra ik daar met de borstel kom dan rekt en trekt hij ontzettend gekke gezichten met z'n mond o.a. van o wat fijn. Zijn koker zelf ruikt niet. Vooral rondom zijn navel tot aan de koker. Hebben andere hier ervaring mee? Of heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
HorseTime XL

Mungbean

Re: Paard heeft jeuk rondom de navel/koker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:30

Dat is de favoriete plek voor steekbeesten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:52

Poetsen en schoonhouden. Niets ernstigs in elk geval.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 14:07

Een dikke laag zinkzalf smeren. Daar houden die steekbeesten niet van }>

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:22

Het kan ook een vorm van eczeem zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:36

Bij al mijn paarden is de navel een favoriet kroelplekje het hele jaar door, ik denk dan ook dat er niet perse iets medisch hoeft te zijn maar dat ze het gewoon heerlijk vinden als ze daar gekrabbeld worden haha! :D
Bij twijfel kan je altijd de DA vragen, of even goed eronder hangen om te kijken of er geen schimmel o.i.d. zit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:25

Shanna schreef:
Bij al mijn paarden is de navel een favoriet kroelplekje het hele jaar door, ik denk dan ook dat er niet perse iets medisch hoeft te zijn maar dat ze het gewoon heerlijk vinden als ze daar gekrabbeld worden haha! :D
Bij twijfel kan je altijd de DA vragen, of even goed eronder hangen om te kijken of er geen schimmel o.i.d. zit.

Ik zou eerlijk gezegd niet precies weten waar de navel zit bij een paard. Wel onder de buik natuurlijk, maar in het midden of meer naar achteren? Is dat dan een kuiltje zoals bij een mens? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:26

Verder naar achteren, het is vaak een kruin (ook eerder een (plakkaat/ bult dan een kuil) dus makkelijk te vinden wel haha!

Ik kan vanavond wel een aantal paardennavels op de foto zetten met mn mobiel indien gewenst! :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:47

Shanna schreef:
Verder naar achteren, het is vaak een kruin (ook eerder een (plakkaat/ bult dan een kuil) dus makkelijk te vinden wel haha!

Ik kan vanavond wel een aantal paardennavels op de foto zetten met mn mobiel indien gewenst! :+

Doe dat maar eens ja, want ik ben er nog nooit een tegengekomen. Ik borstel ook onder de buik maar het lijkt daar gewoon egaal...

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:35

anjali schreef:
Shanna schreef:

Doe dat maar eens ja, want ik ben er nog nooit een tegengekomen. Ik borstel ook onder de buik maar het lijkt daar gewoon egaal...

Ik had dat van de week ook. Mijn paard heeft daar ook jeuk en ik dacht eerst gestoken ofzo door iets. Totdat na paar dagen bultje niet weg ging. Was het zijn navel.
Had ik ook weer wat geleerd. Ook bij andere paarden maar eens gekeken.
Bij mijn vorige paard was dat niet zo heel erg aanwezig maar bij deze wel.

Navel zit in stukje voor de koker waar je beetje kuil hebt zitten. Zit in een soort driehoekje

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:42

mijn merrie vind het ook heeeerlijk om gekriebeld te worden op het stukje tussen haar navel en uier, ze gaat er dan helemaal voor staan. Zij vind dit het hele jaar door een lekker kriebelplekje :)

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:57

Komt door de steekbeesten.
Mijn loekie vind het ook een genot als ik daar de borstel overheen rag.
Kan dan geheel mooi de rug bollen,en wil mij dan terug kriebelen.
Niet zo.n fijn gevoel paarden kriebel liefde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:14

Navels! *\%/*
3 ruinen 1 merrie;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:24

Nou dank je wel voor de foto's. Zo ver naar achteren,geen wonder dat ik dat niet wist. Ik had meer gedacht aan midden op de buik en daar vond ik nooit iets.