Lienboon schreef:Ja hij zegt dat hij bijvoert, heeft in ieder geval balen hooi bijgevoerd, maar merriebrok betwijfel ik eerlijk gezegd. Alles staat gemengd, merries met veulens en jaarlingen (dus hoe zou hij dat doen?).
Ik moet bekennen dat ik deze stal al jaren ken en ik er nog nooit 1 mager paard heb gezien, tot nu, vandaar ook mijn verbazing. Hij fokt meerdere veulens per jaar en al jarenlang. Met die hoeveelheid weiland was het bijna onmogelijk een mager paard te krijgen.
De fokker blijft een boer, echt overleggen hierover is niet gelukt. Ik heb wel bericht dat ik haar in oktober kan ophalen, dus richt ik me daar nu op.
Euh ja maar je geeft nu wel heel snel de stal houder de schuld.
Het kan ook heel goed zijn dat jij zo een merrie hebt die gewoon alles, maar dan ook alles aan het veulen geeft. Zeker als het zo'n veulen is die graag drinkt ondanks dat is al wat groter is. Daar kun je bijna niet tegen op voeren. Dan kun je beter gewoon afspenen als de merrie er aan onderdoor gaat na 6 maanden.
Ik zou eerst eens even goed vragen wat ze precies krijgt. Voor je met verwijten gaat gooien. Zeker als je voorheen nooit magere paarden hebt gezien bij die man.
Ik heb bij een fokker ook wel gezien dat ze een merrie hadden die teerde gewoon weg als ze die een veulen aan de voet had. En als het veulen eenmaal weg was. Trok ze weer bij waar je bij stond. Die gaf ook gewoon alles aan haar veulen.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 05-09-19 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt