Hoefkatrolontsteking - Artigold - andere supplementen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sienemien

Hoefkatrolontsteking - Artigold - andere supplementen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 20:04

Hallo bokkers!

Ik weet niet zeker of dit bij Medisch, of bij Supplementen hoorde, maar ik zet het toch maar hier neer :)
Mijn paard is in april geconstateerd met hoefkatrolontsteking en verbening van het hoefbeen. Mijn DA raadde me speciaal beslag aan (zonder zooltjes/gel) en arti-gold. Hij zei dat 90% van de paarden hier goed op liepen.

Nu geef ik dit supplement al bijna 4 maanden, en ik heb niet de indruk dat het veel voor haar doet. Ze loopt op een rechte lijn helemaal zuiver, maar als ik begin voltes te draaien, dan die je het goed.
Ik sta er van te kijken aangezien ik 99% goede reacties over arti-gold lees op bokt...
Zijn er nog mensen waar arti-gold geen effect had? En wat kunnen jullie aanraden om nog uit te proberen?
Ik ben heel benieuwd! :j

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:23

Heb je je ingelezen wat beide zaken inhouden? Verbening is irreversible.
Als je paard alleen op het rechte goed loopt, dan geen voltes meer maken en niet longeren. Dat zal haar zeer doen. Het supplement ondersteunt kraakbeen, maar verbeend bot is geen kraakbeen meer. Het zal alleen kraakbeen ondersteunen zodat dat wat langer soepel blijft.

sienemien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 22:18

Ik weet goed wat beide zaken inhouden, maar zij heeft last van de HKO, aangezien toen dit uitverdoofd werd, ze terug soepel liep. Was misschien niet heel duidelijk vermeld.

Lindsey_99

Re: Hoefkatrolontsteking - Artigold - andere supplementen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:24

Ah, ok, helder. Dan is wellicht het boek van Remco Sikkel over hoefkatrolontsteking iets voor je.