Ik ben sinds mei 2019 verhuisd naar een nieuw plekje met mijn paard.
In de eerste 2 weken heeft hij onder de bulten gezeten en had dikke ogen (vooral op hoofd en billen). Dit trok langzaam weg toen ik hem onder een deken zette en een vliegenkap op deed. Dit ging een tijd goed tot afgelopen twee weken. Hij kreeg eerst mok (kleine plekjes op de witte achterbenen) en vervolgens haalde ik hem vandaag uit de weide en had opnieuw plekjes en zn hele hoofd was kapot geschuurd (de kap was overigens af ivm regen).. Hij heeft GEEN dikke manenkam en staart en schuurt hier niet aan, ook niet onder zn buik..
Ik ben aan het overwegen een bloed analyse te laten doen bij de dierenarts.
Ik zal jullie een korte omschrijving geven van dingen die mee kunnen spelen.
1. Hij is over gegaan van kuil naar droog hooi. Hij heeft vrijwel onbeperkt hooi.
2. Hij staat op een stuk zand en een stuk grasland waar hij ook wat kan grazen.
3. Avond uren staat hij op stal ivm knutten (24/7 is geprobeerd, ging niet ivm jeuk)..
4. Hij staat aan de bosrand..
5. Hij krijgt 1 schep Mijten Quitro, handje Mijten bodybuilder en een schep fibra per dag en van mij nog vitamine brok extra.
6. Hij heeft dikke ogen, maar schuurt niet aan manen/staart of buik..
7. De mok is droog, niet heel ernstig, maar als je elke dag komt valt het wel op.

Ik ben benieuwd of iemand weet wat dit kan zijn of waar het mee te maken kan hebben.. Het ziet er niet uit als eczeem namelijk.