Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Femek2902 schreef:Ik gebruik altijd betadine shampoo bij kleine wondjes in de kootholtes. Ik weet alleen niet of het nog ergens te koop is, want het was heel lang niet leverbaar.
[***] schreef:Met Betadine ga je geen schimmel weg krijgen, daar heb je Imaverol voor nodig.
Wbt Betadine: shampoo is om mee te wassen, vacht nat maken, Betadine op borstel of je hand en goed in de vacht wrijven, daarna volledig uitspoelen met water: er mag niks achterblijven.
De oplossing is meer voor kleine wondjes, dat doe je erop en laat je zitten.
dorothea schreef:Het zijn maar een paar plekjes, dus oplossing ook een optie?
Blackberry28 schreef:Ik zou de shampoo nemen om te wassen, toch het makkelijkste denk ik.
https://www.mylan.nl/nl-nl/producten/ze ... n/betadine
Al jaren staat Betadine bekend als een ontsmettingsmiddel dat de meest voorkomende wondjes ontsmet en verzorgt, zoals snij-, schaaf- en brandwonden of open blaren. Maar Betadine is veel meer dan alleen een desinfectiemiddel.
Betadine doodt bacteriën, schimmels en virussen
Bacteriën zijn overal en ook schimmels en virussen komen veelvuldig voor en zorgen voor infecties in wonden. Ook veroorzaken ze andere infecties zoals zwemmerseczeem en waterwratjes. Kinderen krabben waterwratjes vaak open waardoor bacteriën binnendringen en deze gaan ontsteken. Betadine kan dan uitkomst bieden.