smurvaas schreef:Mijn paard staat nu hoefbevangen in Utrecht. Hij krijgt nu minimaal aan hooi, 6,5 kilo per dag en 400 gr soja brok per dag.
Hoezo de soja? Zou dat niet willen, maar ja.....Utrecht
capopjekop schreef:Ik heb die van mij ook pavo vital gevoerd maar toen gingen ze extreem aan hun liksteen en de grond likken. Binnen een week was mijn knzsteen weg. Ik vermoed dat de scheve calcium/fosfor verhouding meespeelt. Als dat kan bij zo'n kleine hoeveelheid.
Nu ik marstall force voer is dat over. Verder was er in hun voeding niks veranderd
Nou dat. Ik geef al even pavo vital en zie ze ook extreem in de grond graven en likken. Staan 24/7 buiten met onbeperkt goed hooi en hebben diverse likstenen. Baal daar wel flink van.
TS, niet alleen naar voeding kijken. Het is heel belangrijk bij hb gevoelige paarden dat ze veel bewegen. Inmiddels zie je gelukkig daar steeds meer aandacht op komen, want in Nederland krijgen paarden veel teveel te eten, tegenover te weinig beweging. Alleen voer minderen is niet gezond en helpt niet afdoende om hb te voorkomen.