Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Xyris schreef:Thanks! Was 2x in 1 week, de 1e keer zocht ik er ook niet zo veel achter. Ze staat hier nu 3 weken.
Het paard is niet van mij (ik train het paard en help op stal) geen flauw idee wanneer de tandarts ingepland staat maar zal wel een balletje opgooien. We beleren (ook) bitloos dus er gaat zeker geen bit in op kort termijn als ze dit gedrag blijft vertonen.
Xyris schreef:Ohja, haken, dat zou het inderdaad ook nog kunnen zijn. We gaan het afwachten.
Wij hebben nu meerdere tinkers beleerd, onze ervaring is eigenlijk dat 'makkelijk' relatief is. Ze komen heel makkelijk en suf over terwijl het eigenlijk best wel binnenvetters zijn. Het is dus makkelijk om ze te overvragen, alles is dan koek en ei tot de bom barst en dan is het einde zoek. Hier proberen we dan ook altijd voor te waken. 'nieuwe' spanning is oké, 'oude' niet. Maw: Het opleggen van een zadeltje voor de eerste keer mag spanning met zich meebrengen, maar als je op een gegeven moment al een tijdje bezig bent met bepaalde oefeningen en na een half uur begin je spanning te zien en die is niet af te vloeien: Stoppen, want dan ben je over de grens aan het gaan. (mentaal).
Geldt niet voor alle Tinkers natuurlijk maar dit is voor ons altijd een goede leidraad gebleken.
Weet jij toevallig wat de geschiedenis is van jouw paard? En waar hij/zij vandaan komt?
Xyris schreef:Oh wat zonde. Is het toevallig een SD? Of weet je dat niet. Veel spul van handel/particulieren uit Engeland en Ierland hebben niet zo'n beste start gehad.
Ik hoop dat het goed komt met jouw tinker!