Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Evelijn schreef:Was het in de binnenbak weer na de galop dat hij zo deed? Aangezien je aangaf dat hij op buitenrit na de galop was en je het daarna paar dagen rustig aan hebt gedaan.
Het gedrag in de stal na de buitenrit lijkt inderdaad dat het koliek was maar dat verklaart natuurlijk niet waarom hij na een paar dagen in de binnenbak zo in paniek raakt.
Blackberry28 schreef:Vreemd inderdaad, bij je buitenrit zou je nog kunnen denken aan insecten waar hij panisch van word inderdaad, maar dan lijkt me niet dat hij een soort koliek verschijnselen krijgt op stal. Maar in de binnenbak zitten meestal geen gekke beesten lijkt me, dus dan is het wel vreemd dat hij dan ook weer gaat bokken en dergelijke.
Ik zou toch even de dierenarts laten kijken denk ik in dit geval,omdat het gedrag ineens om is geslagen. Geen ander voer opeens of andere hoeveelheid waar hij heftig op kan reageren?
bigone schreef:Denk dat je het echt bij die hertenluisvlieg moet zoeken. Krengen die hard bijten en vaak richting de geslachtsdelen gaan. Vandaar het schoppen naar de buik, moeilijk te vangen, ik gebruik een luizenkam en gooi ze op de grond om te pletten want je krijgt ze bijna niet dood.