Korte pezen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

silverapple

Korte pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 23:05

Hoihoi bokkers!

Ik heb een vraag! Ik heb een jaar geleden een pony gekocht. Ze is een quarter horse x onbekend ras van 11 jaar. Toen we haar kochten hebben we haar klinisch en röntgenologisch laten keuren en ze werd helemaal goed gekeurd. Maar door het meisje waarvan ze 6 jaar is geweest werd verteld dat ze ‘korte pezen’ heeft. Ik heb het maar aan genomen en niet echt meer aan gedacht aangezien ze toch goedgekeurd was. Maar nu lijkt mij het leuk om met haar een beetje te gaan springen *\o/* . Aangezien ik nog best wat contact heb met de oude eigenaar zei ik dat tegen haar en zij vertelde mij dat dat echt niet kon door haar ‘korte pezen’
Dus ik ben een beetje research gaan doen op internet en ik kan niets vinden over ‘korte pezen’.

Dus na dit lange verhaal is mijn vraag; weten jullie of korte pezen wel werkelijk iets is? Of is het een fabeltje? En al zou het echt iets zijn, is er dan ook verschil in hoe heftig het is?

Groetjes❤️

Pluisje8

Re: Korte pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:13

Als ik jou was zou ik dat overleggen met je veearts.
En eventueel de peze laten scannen.

Mungbean

Re: Korte pezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:15

Ik gok dat het paard gevoelig is/was op de aanhechtingen. Als dat zo is zou ik inderdaad niet springen.
Gewoon even met je dierenarts bespreken.

silverapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 23:20

Pluisje8 schreef:
Als ik jou was zou ik dat overleggen met je veearts.
En eventueel de peze laten scannen.

Ja ik snap dat je dat zegt maar de vorige eigenaar heeft geen reden om te zeggen dat ze korte pezen heeft aangezien ze het nooit heeft laten na kijken door de DA. En bij het keuren het ik er ook niets van behoort bij mijn DA vandaan. Bovendien vind ik het onnodig om bakken met geld uit te gaan geven aan iets waar ik wss toch niet zo veel aan heb aangezien springen helemaal niet mijn prioriteit is. Het lijkt mij heel leuk om eens met dr te proberen en n beetje recreatief te doen maar meer ook niet :P

Mijn grootste vraag is of ‘korte pezen’ werkelijk iets is. Aangezien quarters over het algemeen best wel een sprongetje kunnen maken
En op internet vind ik ook niets op het begrip van ‘korte pezen’

silverapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 23:23

Sizzle schreef:
Ik gok dat het paard gevoelig is/was op de aanhechtingen. Als dat zo is zou ik inderdaad niet springen.
Gewoon even met je dierenarts bespreken.

Ik zit er aan te denken om te gaan overleggen met mijn DA maar haar vorige eigenaar heeft er nooit onderzoek op laten doen het is haar verteld door de stalhouder en dat heeft zij denk ik over genomen. Dus ze heeft niet echt een goed argument om dit te denken