Welke dierenarts voor klinische keuring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bellehorses

Welke dierenarts voor klinische keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 21:55

Ik heb een heel leuk paardje gezien waarbij ik volgende week ga kijken. Mocht ik de klik hebben wil ik hem voor eventueel aankoop uiteraard klinisch laten keuren.

De laatste keer dat ik een paard heb gekocht was 12 jaar geleden, dit was toen een veulen (nog steeds in mijn bezit) en heb ik toen niet laten keuren.

Het paard wat ik ga bekijken staat niet bij mij in de buurt, hoe gaat dit dan met keuren? Ik heb hier natuurlijk alleen contact en ervaring met mijn Eigen dierenarts, maar om die nou 2 uren te laten rijden voor een klinische keuring?!? Of is dat normaal?

Hoe gaat dit over het algemeen in zijn werk als je een paard wilt kopen wat op 2 uren reisafstand te koop staat? En hebben jullie ook een schatting van de kosten van een klinische keuring?

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:58

Toen ik aan het zoeken was, heb ik gevraag welke dierenarts zij hadden, zodat ik naar een andere dierenarts kon uitwijken.
Ze hebben hem er voor mij heen gereden.
De prijs was toen 100 euro, dat was in 2015.

sneeuwpop

Re: Welke dierenarts voor klinische keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:09

Meestal kies je een dierenarts/kliniek in de buurt en dan rijdt de eigenaar er naar toe of is aan huis.
Ik zou iig nooit mijn paard voor een keuring (verkoop) met een trailer mee geven ..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:06

Je kiest een praktijk in de buurt van de huidige eigenaar.
Maar niet de dierenarts van de eigenaar.
Vaak kan je wel aan de entingen zien welke DA zij hebben.

Ik heb het zo gedaan. Hun reden met trailer en paard daar heen.

Ik met lege trailer. Na goedkeuren laadde ik hem in mijn trailer en ging er mee naar huis. Bij afkeuren kan hij mee terug op de trailer naar zijn oude huisje.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 10:12

Bedankt voor de reacties. Duidelijk!
Dan zal ik vragen welke DA zij hebben en dan opzoek naar een andere daar in de buurt.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:40

Bij de aankoop van mijn paard heeft de dierenarts een bloedmonster afgenomen. Dat wordt alleen bewaard, ongeveer een half jaar. Mocht je paard binnen een paar weken tot maanden toch bijvoorbeeld kreupel zijn, dan kan het bloedmonster getest worden op pijnstillers of andere verdovende middelen. Kost niet heel veel extra. En scheelt een hoop ellende (en onzekerheid) in het geval dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:55

aanrader is wel om een grotere kliniek uit te kiezen ipv een dierenarts van het dorp. heb beide ervaren en vond dat ze bij een kliniek veel professioneler te werk gingen. beide keuringen later uitvoeren op locatie van de verkopende partij.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:58

Goed dat je het paard gaat laten keuren.

Ik zal in jouw situatie zelf een dierenarts praktijk bij jou in de buurt zoeken. Je hoort verhalen, als je de DA kiest van hen, en het paard mankeert iets, dat er onder 1 hoedje gespeeld kan worden.
Zou niet moeten mogen.. maar die verhalen gaan ten ronde.

En om dat voor te zijn zou ik een onpartijdige DA kiezen.

Succes!

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 15:08

@leerpaard, bedankt voor de tip. Dat is een goede die ik zeker zal onthouden!

Bedankt voor je advies brokjes, ik zal eens google-en welke klinieken ze daar in de buurt hebben.

Ik zal zeker kiezen voor een onpartijdige partij!

Bedankt iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:24

Ik heb samen met de koper van mijn paard een dierenarts uitgekozen. Een oud studiegenootje van de koper, maar ze kende mijn paard niet. Ik vond het heel fijn omdat ze koper ook gerustgesteld was toen er een mankement aan het licht kwam en de dierenarts hier heel open en eerlijk in was naar beide partijen. De koop is zelfs doorgegaan terwijl ik had afgehaakt in haar geval!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 07:21

Bijnwelke grote plaats staat het paard in de buurt? Dan kunnen we een kliniek in de buurt aanbevelen