Jaarling ontsteking in bloed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Jaarling ontsteking in bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 09:49

Hoi,

Ik zit al sinds april in een project met de dierenarts.
In april zouden we hem castreren maar dacht mooi even een mestonderzoek mee te laten pakken daaruit kwam bloedworm uit en bloedarmoede. Nou castratie kon niet doorgaan.
In mei weer bloedonderzoek gedaan was nog steeds niet goed de bloedarmoede.
En vorige week ook een bloedonderzoek gedaan nou bloedarmoede was eindelijk goed en wormeninfectie is weg. Maar het volgende nu een ontsteking ergens in zijn bloed... heb gevraagd aan de da wat ik daar voor kon doen (ik geef nu al een suplement bij voor de bloedarmoede) maar kreeg ik alleen te horen dat ie ergens in lichaam dus een ontsteking heeft.

Maar nou me vraag dan aan jullie wat deden jullie of gaven jullie om de ontsteking weg te krijgen? Ik lees namelijk het internet door maar kom er niet echt uit wat je er aan kan doen.

RianneH

Re: Jaarling ontsteking in bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:52

De ontsteking zelf zal niet snel in het bloed zitten, maar vermoed dat er ontstekingscellen gevonden zijn in het bloed. Heb je zelf enig idee waar die ontsteking kan zitten? Ik weet niet wat de grenswaarde is voor castratie maar zou verwachten dat als je daaroverheen zit je iets zou moeten zien aan het paard.

Uiterlijk lijkt ie geen problemen te hebben? Dan zou ikzelf denken aan de darmen die een opzetter gehad hebben van de worminfectie.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 10:15

Vanaf de buitenkant voel je niks en zie je niks. Ook kwa gedrag niks gemerkt dat was ook met de bloedarmoede hij was echt een jaarling die speelt enzo echt een jaarling hoort te zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:24

Bloedworm kan ook voor schade aan darmen zorgen dus wie weet zit daar een ontsteking. Bloedworm is echt een rotzak en vergt een goed plan. Bloedworm is ook niet in elk stadium in de mest of bloed te vinden. Via Google is daar wel eea over te vinden.

Bijv https://www.paardenmestonderzoek.com/bloedworm

Succes!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 20:26

hmm dan denk ik idd dat het daar mee te maken heeft...