Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rien10 schreef:Poeh. Dat is echt naar. Als je nu op maximaal Pijnstillend zit, kan je weinig doen.
Ik heb soort gelijk meegemaakt. Afleiding helpt een piep klein beetje. Wat vind hij leuk? Kroelen, poetsen, liksteen? Dat wat rustig is en wat hij leuk vind; doen! . Verder helaas geduld hebben. Sterkte ermee.
hola1985 schreef:rien10 schreef:Poeh. Dat is echt naar. Als je nu op maximaal Pijnstillend zit, kan je weinig doen.
Ik heb soort gelijk meegemaakt. Afleiding helpt een piep klein beetje. Wat vind hij leuk? Kroelen, poetsen, liksteen? Dat wat rustig is en wat hij leuk vind; doen! . Verder helaas geduld hebben. Sterkte ermee.
Hoe is dat bij jou afgelopen en hoe lang heeft dat geduurd?
Nouvel schreef:Wij hebben ong hetzelfde gehad, paard wilde zelfs de hele dag bijna alleen maar liggen.
Dat bleek uiteindelijk toch een ontsteking hoger in de hoef te zijn door een losse wand en opgekropen vuil.
Na weken, uitsnijden, en nog meer weken kwam er hele vieze stinkende zwarte troep uit en toen liep ‘ie ook weer goed.
shirleyp schreef:Nee, weken in een badje warm water bedoelt ze denk ik, niet weken qua tijd![]()
Maar een zweer kan lang duren, al zijn ze vaak maar een paar dagen zo extreem kreupel als jij beschrijft. Vrees dat de arts iets te veel heeft blootgelegd waardoor de zool gevoelig is, zeker zonder ijzer.
woepsie90 schreef:3 benen betekend vaak een zweer helaas. Heeft de smid of arts met een hoeftester de gevoelige plek in de hoef gevonden? Dat moet je wel eerst doen voordat je gaat snijden of graven en had dat niet helemaal in je verhaal meegekregen.
Pijnstilling die ook ontsteking remmend is kan vaak het uitbarsten van de zweer vertragen omdat de zweer dan langzamer rijp wordt zeg maar. Dat is tweemaal bij mijne gebeurd dus voortaan geef ik dat alleen NADAT de zweer gebarsten of gevonden is.