Eczeemdeken maat xxxs gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Eczeemdeken maat xxxs gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:12

Mijn Shetlander heeft nu een eczeemdeken van het merk busse Everline maat xxxs ( 75-95) de lengte is goed maar de hals is wat te kort. Ik zoek nu een deken in die maat van een ander merk maar kan niets vinden, weet iemand waar ik moet zoeken?

tamary

Re: Eczeemdeken maat xxxs gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:13

Is er geen kapotte te krijgen waarmee je de hals kan verlengen?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:17

tamary schreef:
Is er geen kapotte te krijgen waarmee je de hals kan verlengen?

Dat is op zich een goed idee want ik heb een aantal kapotte dekens liggen maar ik ben geheel onhandig met naald en draad dus hoop iets passend te kunnen vinden van een ander merk :o

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:30

Je hoeft het natuurlijk niet zelf te doen; ik ga voor het vermaken van dekens altijd naar zo’n kledingreparatiewinkeltje. Even aangeven dat het voor een paard (nou ja, ponietje) is, dan stikken ze een draadje extra.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:31

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:33

Als ik geen andere kan vinden dan zal ik op zoek gaan naar een kledingmaker maar ik hoop dat iemand mij nog een tip qua ander merk kan geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:34

Rambo heeft de sweet itch hoody ook in de hele kleine maatjes! Super fijne en sterke dekens, echt goede kwaliteit. Ik zweer erbij :j

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:36

Joanne_ schreef:
Was toevallig zelf aan het rondkijken toen ik dit topic tegenkwam. Ik vond deze https://hypostore.nl/rambo-petite-sweet ... gIbA_D_BwE

Die heb ik ook geprobeerd maar lag niet helemaal lekker en heeft voor maandenlang dag en nacht gebruik teveel gespen en riemen, dat gaat drukplekken opleveren.

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 22:42

https://hypostore.nl/master-eczeemdeken ... gLfEPD_BwE

Denk dat dit misschien wel iets is? Ik heb hem ook voor mijn kleintje n mijn grote paard. Enorm fijne en luchtige dekens, vooral met dit weer. Wel een maatje groter bestellen dan eigenlijk nodig is, ze vallen klein uit.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 22:50

Selientje schreef:
https://hypostore.nl/master-eczeemdeken ... gLfEPD_BwE

Denk dat dit misschien wel iets is? Ik heb hem ook voor mijn kleintje n mijn grote paard. Enorm fijne en luchtige dekens, vooral met dit weer. Wel een maatje groter bestellen dan eigenlijk nodig is, ze vallen klein uit.

Jaaaaa, dit is precies wat ik zoek maar ik snap de maten hier niet van, xxxs volgens Busse is 75-95, die maat zie ik hier niet tussen staan? Kun je mij daar nog bij helpen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 08:34

Bij die van Hypostore is de eerste maat de normale ruglengte zonder hals meegemeten en de tweede maat de onderlengte van de deken in centimeters.

Die van Busse geeft alleen de ruglengte aan die dus geschikt is voor pony's met een ruglengte van 75-95 centimeter. Ik vermoed dat dat ook de normale ruglente zonder hals is.

Als jij de onderlengte van de deken die je hebt meet, kan je zien of qua onderlengte die tweede maat van Hypostore ergens bij jouw oude deken in de buurt komt en wat daar de bijpassende ruglengte van is en of die ook in de buurt komt. Dan weet je alleen niet of die hals echt langer is dan je oude deken.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 12:17

Super bedankt Jet, dan weet ik nu wat ik moet doen. Ik ga vanavond meten en een Hypostore deken bestellen. De ruglengte is goed passend dus die zal dan 95 zijn. Het is dan afwachten of de hals beter gaat passen maar ik moet sowieso een nieuwe deken dus hopelijk is de Hypostore deken een betere optie.