Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
146 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 463


MarjanB

Berichten: 16551
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:42

Als hij zo gespannen raakt zou ik lekker longeren tot dinsdag. Je kan beter in 1 keer een fijne start maken. Snap dat je er graag op wil maar die twee keer zullen het vast niet anders maken. Ik heb een maand alleen maar gelongeerd :Y)

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:16

Als het paard zo sensibel is als je zegt was het niet mijn keuze om dan te moeten rijden als het nog maar een kwestie is van een paar dagen tot de zadelmaker komt. Even longeren, poetsen eindje wandelen komt de band ook ten goede.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:18

Fijn dat het allemaal steeds een beetje beter gaat, zal allemaal even tijd nodig hebben.
Wennen aan een nieuwe plek en nieuwe baas is best intensief, zeker voor een gevoelig paard.

Lekker mee bezig zijn, longeren, wandelen als dat lukt inderdaad.
Met rijden zou ik ook wachten tot je een goed passend zadel hebt en hij wat meer op zijn gemak is.

Succes, spannend allemaal hoor!

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:22

Jammer Leonie, dat het zadel nog niet goed is. Ik ben er namelijk ook een echte voorstander van, itt vele bokkers, dat je met een nieuw paard gelijk veel gaat doen de 1ste dagen. Lekker wandelen, alles en overal komen, veel laten zien van de nieuwe plek paar keer per dag, zadel erop, huppakee eventjes rijden, wat longeren enz enz, zodat hij terwijl hij nog zo onder de indruk is van de nieuwe situatie en alle prikkels, gelijk de band kan voelen met de nieuwe mens en het nieuwe leven. Ik heb daar altijd zoveel profijt van gehad. Ongeacht namelijk wat je doet, blijft het altijd ruk voor een paard, als hij uit zijn vertrouwde leven wordt gehaald.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 09:51

Ja de meeste tijd steek ik in poetsen en wandelen. Hem leren kennen. De reden dat ik paar keer gereden wil hebben is omdat ik wil weten hoe hij voelt, wat hij aangeeft, hoe hij reageert. Zodat ik bij de zadelmaker kan aangeven wat hij fijn vind.
Dus die 20 min stap-draf-stap is daar een voorbereiding op.
Ik denk dat het zadel wat ik nu mag lenen hem best goed zal passen. Zo niet dan gaat het over natuurlijk.

Met het bitje weet ik ook nog niet helemaal wat bij hem past. Heb nu even gevraagd waar hun mee reden (naast stang en trens wat ik niet wil als basis). Zowel met longeren als met even erop 2 bitten geprobeerd maar beide lijkt niet zijn ding.

Dit weekend kan ik heerlijk gaan tutten en met beetje goed weer hopelijk ff lekker het bos in gaan wandelen.

heyhallohey
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Pijnacker

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:22

Heel veel plezier met je paardje:)

Hopelijk snel een passend zadel en dan verder uitpluizen

Wat je ook nog kan doen is dubbele longe, dat vind ik zelf altijd een heerlijk alternatief voor onder het zadel rijden. En qua bitje ben ik zelf heel erg te spreken over de anatomische watertrens van Harry's horse, geloof iets van 30 euro. Reageert mijn paard heel fijn op. Anders vind ik de hulstrens van Harry's horse ook heel fijn.
Mijn paardje heeft een maat cob qua hoofd, en pakt dikkere bitten makkelijk vast. Deze 2 bitten loopt ze fijn op en is ze niet stug van in de mond

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 19:27

Ja dubbele longe moet je wel kunnen en ik ben er niet zo goed in. Dus dat is niet ideaal :+

Gelukkig paste het zadel van de vriendin gewoon perfect! Bijna alsof het voor hem op maat gemaakt was zo goed! Stom toevallig heeft een andere vriendin precies ditzelfde zadel te koop liggen dus die gelijk vandaag opgehaald zodat de zadelmaker gelijk kan kijken of dat zou passen.

Maar wauw wat een verschil! Een heel ander paard. Weer bijna net als met het proefrijden! De aanleuning was super fijn hoewel het bitje dus nog niet ideaal was. En al zoveel beter in 2 dagen! Allebei de dagen 30 min gereden en hij liet echt zo een fijne stukken voelen <3 .
Zat er met een grote grijns op :D en iedereen op stal vind hem leuk.

Afbeelding


Dinsdag zadelmaker
Woensdag hoefsmid
Vrijdag hopelijk de osteo en de tandarts moet ik nog even bellen. Dan heeft ie zijn APK gehad :Y)

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:21

Leuk Leonie, ik gun het je zo. Word helemaal blij van je bericht. *D

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 08:39

Thx Pien. Ben der echt heel blij mee! Kan niet wachten tot ik alles in orde heb voor hem zodat we kekker echt aan de gang kunnen. :D

Leenzadel lag idd heel goed vond de zadelmaker alleen vond ze het, met het oog op groei in de rug, te smal om aan te schaffen. Dus in het kader van, we doen het goed of we doen het niet, voor het eerst in mijn leven een nieuw zadel besteld. :o

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 09:41

Nog even een laatste update hier.
Zondag voor het eerst les gehad (4de x rijden) Heel confronterend voor mezelf vooral. Veel werkpunten en gewoontes die je krijgt van 8 jaar met hetzelfde paard werken.

De bitfitter en de osteo komen in de komende dagen ook nog en dan is de apk klaar en kan het echte werk voor mijzelf vooral beginnen.

Dankzij Pattypaard al wel 1 foto van ons als combinatie. Zoals gezegd, we hebben veel te leren. :')
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18896
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:09

Leuke combinatie, dat jullie maar veel mogen leren samen en in een stijgende lijn een mooi team kunnen vormen. Geniet van elkaar!

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:21

leonie87 schreef:
Nog even een laatste update hier.
Zondag voor het eerst les gehad (4de x rijden) Heel confronterend voor mezelf vooral. Veel werkpunten en gewoontes die je krijgt van 8 jaar met hetzelfde paard werken.

De bitfitter en de osteo komen in de komende dagen ook nog en dan is de apk klaar en kan het echte werk voor mijzelf vooral beginnen.

Dankzij Pattypaard al wel 1 foto van ons als combinatie. Zoals gezegd, we hebben veel te leren. :')
[ [url=m/t4zLKn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Word ik blij van!! Wat leuk om te zien en in de paarden ben je nooit uitgeleerd , succes.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:34

Jullie zijn een leuke combinatie! Heel veel succes!

Elisa2

Berichten: 37588
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:54

Mooi dier hoor, en de combi staat goed inderdaad.

Dat je maar veel van hem mag leren :-) succes!

pien_2010

Berichten: 43709
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:54

Mooie combinatie en succes met leren van achteren naar voren te rijden met deze. Het is goed mogelijk dat je paard altijd of te vaak van voor naar achteren is gereden . Dan moet je paard gecorrigeerd gaan worden. Dat is jou wel toevertrouwd.

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 17:39

*blaast even het stof van dit topic*

Het werd geen volg topic omdat ik niet denk dat wij op dagelijkse/wekelijkse basis bijster intressant zijn :o . Maar onze eerste 3 maanden heb ik wel in beeld gebracht voor de nieuwschierige menschen :D :j

leonie87 @ [ITP] 3 maanden samen timmeren aan de weg. M1+5

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:12

Wat gaaf!
Mooie ontwikkeling van jullie, ziet er goed uit!

amsterdam10
Berichten: 594
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:18

Wat leuk om te zien en goed werk verricht! Ik hoop dat je ons af en toe blijft updaten :)

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 07:44

@Himyar. Ja het meest blij ben ik met die rug!!! Zadelmaker is al 4x geweest nu maar straks ligt alles perfect en kan hij mooi groeien.
Rijtechnisch gaat het ook steeds beetje beter! Tis echt een gevoelig dier maar zo lief!

@ Amsterdam. Dat zal ik zeker doen. Hopelijk de volgende update met deelname van de BK O:) of wat uitgebreider met rijfotos.

Misty12

Berichten: 7049
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:22

Ik had idd je topic al gezien. Leuk hoor, fijn dat het zo lekker gaat.