Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
146 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 463


leonie87

Berichten: 4475
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 13:13

@ beatje. Ontstip dit topic alsjeblieft. Je hebt hier weinig van waarde in toe te voegen en verpest de sfeer voor iedereen. We kennen je mening nu.

Patty, Pien en Iris kennen mij al jaren IRL dus die weten wel ongeveer hoe ik met me dieren omga :Y)

Dankjewel Rien en Max :D En alle andere mensen die ik nu vergeet. :j

Weer even terug on topic.
DA gesproken en die vind 1 jaar een prima periode om alle risico's goed uit te sluiten. Vereiste is wel dat zijn huid helemaal gaaf en terug naar normaal moet zijn voor we gaan verplaatsen. Dit ivm besmettingsgevaar (weten we dus niet) en omdat zijn weerstand anders te laag kan zijn. Wel gevraagd of ik morgen langs mag komen om gewoon even te kijken hoe het ervoor staat en eventueel kan ik hem dan zelf een keer wassen. Scheelt hun weer tijd en ik vind het leuk .

Nog even afwachten op de laatste versie van het contract of we daar allemaal mee akkoord gaan en dan dus wachten tot zijn huid goed is. Geduld... :Y)

Ik denk niet dat er ik een volg topic zal maken. Ik denk niet dat we heel interessant zijn om te volgen :') . Maar ik zal zeker af en toe wat foto's plaatsen van onze progressie en zijn onwijs knappe koppie <3 .

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:23

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie voortgang hoor, ben je van plan hem al op korte termijn te gaan starten?
Heb je misschien al een rijfoto?
Ben wel benieuwd naar jullie als combi!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:25

Goh wat jammer dat dit topic zo'n wending krijgt!

Ik vind dat TS echt heel goed der best doet om van te voren zoveel uit te zoeken, en ik denk dat het paard een fijn huisje krijgt bij TS.

Als die aannames van dat ze niet van haar paard zou houden, en het paard weer weg zou doen met valse informatie, waar baseren jullie dit toch op!? Ik ken TS niet persoonlijk, maar vind haar heel weloverwogen handelen.

TS: ik hoop dat alles goed komt en dat de bulten wegblijven, ik ben enorm benieuwd naar het paard en hoe jullie het gaan doen!

Marsie2
Berichten: 152
Geregistreerd: 07-02-15

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:31

Helemaal mee eens Rena100

Anoniem

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:34

Wat leuk, TS! Hopelijk is het snel over en gaan jullie samen een leuke toekomst tegemoet!

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:45

leonie87 schreef:
@ beatje. Ontstip dit topic alsjeblieft. Je hebt hier weinig van waarde in toe te voegen en verpest de sfeer voor iedereen. We kennen je mening nu.

Patty, Pien en Iris kennen mij al jaren IRL dus die weten wel ongeveer hoe ik met me dieren omga :Y)

Dankjewel Rien en Max :D En alle andere mensen die ik nu vergeet. :j

Weer even terug on topic.
DA gesproken en die vind 1 jaar een prima periode om alle risico's goed uit te sluiten. Vereiste is wel dat zijn huid helemaal gaaf en terug naar normaal moet zijn voor we gaan verplaatsen. Dit ivm besmettingsgevaar (weten we dus niet) en omdat zijn weerstand anders te laag kan zijn. Wel gevraagd of ik morgen langs mag komen om gewoon even te kijken hoe het ervoor staat en eventueel kan ik hem dan zelf een keer wassen. Scheelt hun weer tijd en ik vind het leuk .

Nog even afwachten op de laatste versie van het contract of we daar allemaal mee akkoord gaan en dan dus wachten tot zijn huid goed is. Geduld... :Y)

Ik denk niet dat er ik een volg topic zal maken. Ik denk niet dat we heel interessant zijn om te volgen :') . Maar ik zal zeker af en toe wat foto's plaatsen van onze progressie en zijn onwijs knappe koppie <3 .

Fijn! Nu lekker gaan genieten van jullie avontuur samen!

pien_2010

Berichten: 43850
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:02

Oooh Leonie, wel echt gaaf als dit allemaal doorgaat en daar ziet het wel naar uit. *\o/*

Saintelette

Berichten: 3186
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:28

Spannend TS, nog eventjes geduld dus!
Lijkt mij ook leuk om jullie te volgen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:29

leonie87 schreef:
@ beatje. Ontstip dit topic alsjeblieft. Je hebt hier weinig van waarde in toe te voegen en verpest de sfeer voor iedereen. We kennen je mening nu.

Patty, Pien en Iris kennen mij al jaren IRL dus die weten wel ongeveer hoe ik met me dieren omga :Y)

Dankjewel Rien en Max :D En alle andere mensen die ik nu vergeet. :j

Weer even terug on topic.
DA gesproken en die vind 1 jaar een prima periode om alle risico's goed uit te sluiten. Vereiste is wel dat zijn huid helemaal gaaf en terug naar normaal moet zijn voor we gaan verplaatsen. Dit ivm besmettingsgevaar (weten we dus niet) en omdat zijn weerstand anders te laag kan zijn. Wel gevraagd of ik morgen langs mag komen om gewoon even te kijken hoe het ervoor staat en eventueel kan ik hem dan zelf een keer wassen. Scheelt hun weer tijd en ik vind het leuk .

Nog even afwachten op de laatste versie van het contract of we daar allemaal mee akkoord gaan en dan dus wachten tot zijn huid goed is. Geduld... :Y)

Ik denk niet dat er ik een volg topic zal maken. Ik denk niet dat we heel interessant zijn om te volgen :') . Maar ik zal zeker af en toe wat foto's plaatsen van onze progressie en zijn onwijs knappe koppie <3 .

Het is te hopen dat je dadelijk beter met kritiek op je protocollen om kan als hier. Of ik ontstip maak ik zelf wel uit.Dat jij paarden inruild zoals een ander zijn wielrennersfiets mag je helemaal zelf weten net zoals ik zelf mag weten of ik een topic volg of niet.

Ik hoop desondanks dat je de tijd dat je dit paard gaat hebben er goed voor zorgt en er plezier aan mag beleven.

Kendra

Berichten: 8761
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:34

beatje schreef:
.....Dat jij paarden inruild zoals een ander zijn wielrennersfiets mag je helemaal zelf weten net zoals ik zelf mag weten of ik een topic volg of niet.

:o :D :+ ;) }> Ik heb mijn huidige fiets gekocht in 1996.
Dat is al 22 jaar geleden. In die tijd toch heul wat paarden gekocht en verkocht....

leonie87

Berichten: 4475
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 15:35

Kendra schreef:
beatje schreef:
.....Dat jij paarden inruild zoals een ander zijn wielrennersfiets mag je helemaal zelf weten net zoals ik zelf mag weten of ik een topic volg of niet.

:o :D :+ ;) }> Ik heb mijn huidige fiets gekocht in 1996.
Dat is al 22 jaar geleden. In die tijd toch heul wat paarden gekocht en verkocht....

_O- laat mij nou ook al 17 jaar op dezelfde fiets rondrijden :j

imaudy
Berichten: 5106
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:36

Naja beatje... ga je druk maken om andere paarden 8)7

TS, weet je hoe het nu met de bultjes gaat?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:54

beatje schreef:
Het is te hopen dat je dadelijk beter met kritiek op je protocollen om kan als hier. Of ik ontstip maak ik zelf wel uit.Dat jij paarden inruild zoals een ander zijn wielrennersfiets mag je helemaal zelf weten net zoals ik zelf mag weten of ik een topic volg of niet.

Ik hoop desondanks dat je de tijd dat je dit paard gaat hebben er goed voor zorgt en er plezier aan mag beleven.



Afbeelding

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:55

Ik heb het topic vanaf het begin gevolgd maar had weinig zinnigs te zeggen.

Ik hoop dat hij snel bij jou op stal staat, prachtig beestje is het!

MyWishMax

Berichten: 25509
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:01

Een paard wat hier niet bij de 'ambitie' past gaat ook weg. Dat maakt het niet makkelijk, wel eerlijk naar het paard. Zo zal een heel heet en sensibel paard weggaan, maar ook 1 die alleen maar buitenritten kan maken. De 1e past niet bij degene die het meest op het paard rijdt, het 2e is hier helaas in de omgeving niet mogelijk. Dan moeten we altijd met de trailer en hoewel we het onwijs leuk vinden, vinden wij het leuk als afwisseling en niet alleen maar.

Is het dan eerlijker om een paard maar in de bak te laten lopen terwijl het duidelijk is dat het paard ergens anders beter op zijn of haar plek is? Of juist een paard dat buiten niet betrouwbaar is bij iemand die buiten wil rijden? Moet je jezelf maar wegcijferen? Is dat alleen maar zielig als de amazone graag wedstrijden rijdt en het paard dat niet kan op het niveau? Of is het dan ook niet goed als je een paard verkoopt wat buiten niet betrouwbaar is ondanks jarenlang trainen?

rien10
Berichten: 14821
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:04

beatje schreef:
leonie87 schreef:
@ beatje. Ontstip dit topic alsjeblieft. Je hebt hier weinig van waarde in toe te voegen en verpest de sfeer voor iedereen. We kennen je mening nu.

Patty, Pien en Iris kennen mij al jaren IRL dus die weten wel ongeveer hoe ik met me dieren omga :Y)

Dankjewel Rien en Max :D En alle andere mensen die ik nu vergeet. :j

Weer even terug on topic.
DA gesproken en die vind 1 jaar een prima periode om alle risico's goed uit te sluiten. Vereiste is wel dat zijn huid helemaal gaaf en terug naar normaal moet zijn voor we gaan verplaatsen. Dit ivm besmettingsgevaar (weten we dus niet) en omdat zijn weerstand anders te laag kan zijn. Wel gevraagd of ik morgen langs mag komen om gewoon even te kijken hoe het ervoor staat en eventueel kan ik hem dan zelf een keer wassen. Scheelt hun weer tijd en ik vind het leuk .

Nog even afwachten op de laatste versie van het contract of we daar allemaal mee akkoord gaan en dan dus wachten tot zijn huid goed is. Geduld... :Y)

Ik denk niet dat er ik een volg topic zal maken. Ik denk niet dat we heel interessant zijn om te volgen :') . Maar ik zal zeker af en toe wat foto's plaatsen van onze progressie en zijn onwijs knappe koppie <3 .

Het is te hopen dat je dadelijk beter met kritiek op je protocollen om kan als hier. Of ik ontstip maak ik zelf wel uit.Dat jij paarden inruild zoals een ander zijn wielrennersfiets mag je helemaal zelf weten net zoals ik zelf mag weten of ik een topic volg of niet.

Ik hoop desondanks dat je de tijd dat je dit paard gaat hebben er goed voor zorgt en er plezier aan mag beleven.

Mijn fiets gaat nu zo'n kleine 10.000 km mee. Hoeveel KM's zou de pony in zijn benen hebben?

En Beatje, je hoopt dat ze er veel plezier aan zal beleven. Dus ......... het is jouw paard niet. Laat TS. Laat haar doen met haar paard wat ze wil. Roze strikjes erin. Glitter frontriemen, disco dekjes. Het zal ons allemaal een worst zijn. Zolang paard en ruiter het naar de zin hebben samen.
En ga nu niet vertellen dat jij kan zeggen dat het paard het daar niet naar de zin zal krijgen. Dat weet je helemaal niet. Dat kunnen wij vanachter een toetsenbord helemaal niet zien.

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 16:57

Moderatoropmerking:
De vraag van de TS gaat er over of ze een paard voor de sport gaat kopen met bemerkingen of niet. Niet over of ze snel paarden verkoopt of koopt. Graag deze discussie buiten dit topic laten.

leonie87

Berichten: 4475
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:31

@imaudy het gaat de goede kant op. Ik wilde morgen gaan kijken maar dan kunnen alleen inde ochtend en dan kan ik helaas niet. Nu hopelijk zondag dan.

ik heb helaas geen foto's van ons nog. Dat komt wel :D Eerst zorgen dat hij beter word en dan bij zijn nieuwe huisje even laten wennen aan alles en aan mij. BIJNA.....

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:37

Super leuk TS! Ben heel benieuwd naar de foto's! En ik zou het ook leuk vinden om jullie te volgen hoor :D

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:11

Spannend! Ik voorzie geen problemen hoor, vind het alleen maar erg leuk dat je zo’n leerpaard kan kopen *\o/*

huricane
Berichten: 795
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:54

Gefeliciteerd , heb je nog een fijn plekje kunnen vinden :D

Zonnetje81
Berichten: 18721
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:15

Even je posts gelezen.

Voor 7000-8000 is dit al meer dan ruim betaald in mijn ogen. Dus voor 10 zou ik het risico niet nemen. En ja goed gereden paarden die gezond zijn op niveau zijn duur!!! Maar eentje om te dokteren en voor slachtprijs weg moeten doen ook. (dierenarts maar tel ook stalgeld revalidatieperiode en dan kans op na 1 jaar opruimen) Helaas spreek ik uit ervaring.

Bulten = tijd van het jaar.....ongedierte....zeker als hij in brabant staat etc. Kan ook stro allergie zijn of iets in deze levering van het stro.

Je hebt dus ook pezen laten scannen?

Ik zou als verkoper afhaken met alle voorwaarden die gesteld worden. Kan je je geld niet eens uitgeven voor stel dat. Waar ik woon krijgen ALLE paarden jeuk als ik ze bloot in de wei gooi....dat kan je niet uitsluiten. Deken erop en niks aan het handje.

Hij is wel erg knap! Succes met hem als het doorgaat.

Koekie73

Berichten: 2698
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 22:53

Rena100 schreef:
Goh wat jammer dat dit topic zo'n wending krijgt!

Ik vind dat TS echt heel goed der best doet om van te voren zoveel uit te zoeken, en ik denk dat het paard een fijn huisje krijgt bij TS.

Als die aannames van dat ze niet van haar paard zou houden, en het paard weer weg zou doen met valse informatie, waar baseren jullie dit toch op!? Ik ken TS niet persoonlijk, maar vind haar heel weloverwogen handelen.

TS: ik hoop dat alles goed komt en dat de bulten wegblijven, ik ben enorm benieuwd naar het paard en hoe jullie het gaan doen!


Helemaal met je eens! TS, gefeliciteerd hoor, ik hoop dat de zijn huid snel weer helemaal gaaf is en hij naar je toe kom. Ik ben ook razend benieuwd naar zijn knappe koppie. Plaats je snel een keer een foto?

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 08:55

Ik heb alles mee gelezen, vind het een heerlijk en eerlijk topic.

Verschillende mensen, verschillend manier van paard houden, verschillende meningen en reacties.
Daar kunnen we allen van leren.

Maar he mensen vergeet niet dat het paard er in eerste plaats van jou moet zijn om er plezier van te hebben.
En allemaal hebben we op een andere manier plezier van

Ts
Ik vind het een waanzinnig gaaf beest, echt top.
10000€ vind ik persoonlijk een hoog bedrag maar dat ligt niet aan dit paard, ik vind 10000€ ook hoog voor ander paard.
Ik kan dat bedrag niet ff missen, nouja missen wel maar heb dat niet zo aangevuld daarom zou ik dit paard niet kiezen.

Maar als ie in de prijsklasse 5000/8000€ zou vallen zou ik er ook voor gaan.
Dus heel veel plezier dadelijk, ik denk dat het een goede keuze is

anjali
Berichten: 15232
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:09

Zonnetje81 schreef:
Even je posts gelezen.

Voor 7000-8000 is dit al meer dan ruim betaald in mijn ogen. Dus voor 10 zou ik het risico niet nemen. En ja goed gereden paarden die gezond zijn op niveau zijn duur!!! Maar eentje om te dokteren en voor slachtprijs weg moeten doen ook. (dierenarts maar tel ook stalgeld revalidatieperiode en dan kans op na 1 jaar opruimen) Helaas spreek ik uit ervaring.

Bulten = tijd van het jaar.....ongedierte....zeker als hij in brabant staat etc. Kan ook stro allergie zijn of iets in deze levering van het stro.

Je hebt dus ook pezen laten scannen?

Ik zou als verkoper afhaken met alle voorwaarden die gesteld worden. Kan je je geld niet eens uitgeven voor stel dat. Waar ik woon krijgen ALLE paarden jeuk als ik ze bloot in de wei gooi....dat kan je niet uitsluiten. Deken erop en niks aan het handje.

Hij is wel erg knap! Succes met hem als het doorgaat.

Eerlijk gezegd zou ik als verkoper ook moeite hebben met 1 jaar garantie. Ts wilde zelfs 2! Maar volgens mij koopt ze niet van een particulier maar van een trainingsstal. Daar gaan toch altijd paarden in en uit.Maar wettelijk is volgens mij slechts een half jaar garantie.