Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Paard met 3 bemerkingen kopen?

Ja kopen!
146 (31%)
Nee, nooit aan beginnen.
267 (57%)
Anders namelijk...
50 (10%)

Totaal aantal stemmen: 463


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:17

leonie87 schreef:
beatje schreef:
Maar zolang houd de ts geen paarden he die doet die na een paar jaar weer weg. Dan kijk je er toch anders tegen aan dan mensen die echt van hun dieren houden.bij ons hoeven ze niks op te leveren of te presteren. Dat is bij ts natuurlijk anders.

Vind deze reactie echt onder de gordel! Het feit dat ik niet de financiële last kan dragen noch de tijd zou hebben voor 2 paarden vertaal jij even naar dat ik er niet van houd?! Een paard verkopen omdat je inziet dat jou ambities verder gaan dan het paard kan en een jaar lang twijfelen en maanden nachten huilend wakker liggen om hem na 8 jaar te verkopen is natuurlijk geen liefde? Het feit dat ieder paard dat ik ooit verkocht heb nog bij de eerste eigenaar staat en ik daar nog goed contact mee heb en soms ga kijken, laat zeker zien dat ik geen bal om mijn paarden geef. En buiten dat heb ik nog nooit 1 cent verdiend op mijn paarden. Het is mijn hobby niet mijn inkomsten en als ze zorg nodig hebben zullen ze die altijd krijgen. Wat het ook kost. Jou opmerking is onnodig kwetsend en ik zou het erg waarderen als je hem laat verwijderen/aanpassen.

Ik reageer zo even op de rest maar dit moest me van het hart! Want ja die heb ik een, en tis maar een kleintje :')

Je kan het kwetsend vinden,maar je hebt al minstens twee x eerder een paard weg gedaan en geeft aan dat deze ook niet om te houden is.Dus dan kijk je anders tegen een paard aan als iemand die een paard voor zijn leven houd.Ik zeg nergens dat je er slechter voor zou zijn wel dat voor jou een paard iets anders is als het voor mij is.
Als ik jankend nachten in mijn bed zou liggen omdat ik mijn paard ga verkopen zou ik hem simpelweg niet verkopen,zou ik mezelf niet aan doen.Mijn paard is mijn maatje en maatjes ruil ik niet in.
Maar half bokt denk daar anders over en dat mag ook.

MarjanB

Berichten: 16551
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:25

Nou ik heb ook al meerdere keren een paard verkocht.. ben ik dan ook slecht? Soms past een paard beter bij een ander of ander doel. Paard heeft daar meestal minder last van dan de oud eigenaar. Ts geeft aan goed huis te zoeken dus wat is er dan mis mee?

Hoop voor je ts dat je vandaag duidelijkheid krijgt!!

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:28

Maar maatjes zijn is leuk echter wanneer jij als ruiter echt voor de sport wil gaan en je probeert dat met dat maatje die eigenlijk ver boven zijn kunnen loopt dan ben je pas een topbaas wanneer je dat inziet en een baas zoekt die net zo goed of zelfs nog beter voor je paard is. Wij hebben als mens de nare gewoonte om te denken dat niemand zo goed voor ons dier kan zorgen als een ander. Het tegendeel is waar en los daarvan, we hebben niet allemaal de middelen om alle dieren te houden.
Ik had ook best alle dieren willen houden maar dan hadden er gewoon heel veel rond gelopen op de weide zonder dat er nog iets mee gedaan werd .
En natuurlijk vergis je je wel eens in een nieuwe baas, dat is pijnlijk en de keer dat mij dat gebeurde heb ik het dier via een tussenpersoon voor meer teruggekocht en weer verkocht maar wel naar de juiste baas. Ook ik heb nog contact met een aantal bazen van onze dieren, eentje zelfs al 20 jaar, dier had het bij hun nog beter dan bij ons. En de helft van bokt?? Gezien Mp en alle andere advertenties zeker niet de helft maar heel veel meer. En dan heb je nog niet de paarden die naar de slager gaan erbij.

Iris1702

Berichten: 3127
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:40

Wauw Leonie wat een leuke spannende uitdaging!
Dit is al lag een hele grote wens van je.
Ik weet dat jij geen ondoordachte beslissingen maakt en altijd het beste voor hebt met al jou dieren en de juiste keuzes weet te maken op moeilijke momenten hoe moeilijk dit ook is soms.
Ik wens jullie heel veel plezier samen want dat staat bij jou altijd voorop! En heel veel succes met jullie weg naar het ZZ!!

Noahh_h
Berichten: 256
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:59

Het komt vast allemaal goed. Ik hoop dat jullie een mooie tijd tegemoet gaan.

Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst. Dus ook ik hoop op een update of volgtopic

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:01

beatje schreef:
Je kan het kwetsend vinden,maar je hebt al minstens twee x eerder een paard weg gedaan en geeft aan dat deze ook niet om te houden is.Dus dan kijk je anders tegen een paard aan als iemand die een paard voor zijn leven houd.Ik zeg nergens dat je er slechter voor zou zijn wel dat voor jou een paard iets anders is als het voor mij is.
Als ik jankend nachten in mijn bed zou liggen omdat ik mijn paard ga verkopen zou ik hem simpelweg niet verkopen,zou ik mezelf niet aan doen.Mijn paard is mijn maatje en maatjes ruil ik niet in.
Maar half bokt denk daar anders over en dat mag ook.

Ik snap je heel goed, het komt gewoon anders over om doordacht een paard te kopen voor 2 á 3 jaar om deze dan daarna weer te verkopen, reden van verkoop is te snappen zoals TS aangeeft, voor anderen zal het anders over komen, die zoeken weer juist een maatje voor het leven. Het wil dan nog niet zeggen dat TS niet goed voor het paard zal zorgen zolang het bij haar is of dat er niet om zal geven. De insteek is anders, zij weet dat deze weer zal gaan dus ik denk dat ze zich er dan probeert minder aan te hechten.
Je moet het kunnen, ik kan het ook niet, als er bij ons een dier komt is dat voor het leven. Paard heeft voor je gewerkt, is je maatje en doe je dan niet meer weg als het niet meer dat kan doen wat je zou willen. Ik heb er nu ook 1 staan die ik niet weg kan doen omdat ik niet meer kan rijden, de ander loopt voor de wagen en daar kan ik nog wel mee weg. We zitten niet allemaal in de positie dat we alles aan kunnen houden wat we aanschaffen.

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:09

Oh ik zeg ook zeker niet dat je geen paarden mag verkopen, soms is een andere plek op een bepaald moment beter voor beide, dat is toch prima.
Ik zal ook geen paard houden als hij uiteindelijk ergens anders beter op z’n plek zal zijn.
Maar ik zou zelf niet snel een paard kopen met het idee ‘het is maar voor een paar jaar en dan gaat ‘ie weer weg’.
Maar goed, ook daar zal iedereen een eigen reden voor hebben.

Ik hoop dat de bulten snel weg zijn en niet terug komen en dat je de knoop door kunt hakken ts, dan kunnen jullie aan je nieuwe weg samen beginnen!
Fijn dat je deze afspraak met de verkopers hebt kunnen maken mbt tot de bulten, dat is wel super netjes!

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:29

bigone schreef:
Heel veel succes en wel even een volgtopic aanmaken, razend benieuwd hoe ver je het gaat schoppen met die kanjer!!

Dit! :j

Dorien66

Berichten: 1659
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:34

bigone schreef:
Maar maatjes zijn is leuk echter wanneer jij als ruiter echt voor de sport wil gaan en je probeert dat met dat maatje die eigenlijk ver boven zijn kunnen loopt dan ben je pas een topbaas wanneer je dat inziet en een baas zoekt die net zo goed of zelfs nog beter voor je paard is. Wij hebben als mens de nare gewoonte om te denken dat niemand zo goed voor ons dier kan zorgen als een ander. Het tegendeel is waar en los daarvan, we hebben niet allemaal de middelen om alle dieren te houden.
Ik had ook best alle dieren willen houden maar dan hadden er gewoon heel veel rond gelopen op de weide zonder dat er nog iets mee gedaan werd .
En natuurlijk vergis je je wel eens in een nieuwe baas, dat is pijnlijk en de keer dat mij dat gebeurde heb ik het dier via een tussenpersoon voor meer teruggekocht en weer verkocht maar wel naar de juiste baas. Ook ik heb nog contact met een aantal bazen van onze dieren, eentje zelfs al 20 jaar, dier had het bij hun nog beter dan bij ons. En de helft van bokt?? Gezien Mp en alle andere advertenties zeker niet de helft maar heel veel meer. En dan heb je nog niet de paarden die naar de slager gaan erbij.

_/-\o_

Nouvel

Berichten: 28572
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:37

Dorien66 schreef:
bigone schreef:
Heel veel succes en wel even een volgtopic aanmaken, razend benieuwd hoe ver je het gaat schoppen met die kanjer!!

Dit! :j


Ja ik ben ook super benieuwd naar het vervolg, snel foto’s maken!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:43

Het gaat toch ook niet erom dat je niet mag verkopen?? Als niemand verkoopt, kan niemand kopen, zo simpel is het.....

Het gaat erom dat TS helemaal blind is van een paard met bemerkingen en die over 1 of 2 jaar terug wil brengen als die toch wat gaat mankeren. Als je hem nu al niet kan laten staan, zie ik dat niet snel gebeuren.

Maar TS heeft dus al paarden verkocht en heeft daar minder moeite mee. Ook prima....

Dat heeft ook niks met een maatje voor het leven zoeken te maken. Een sterke band met je paard kan je ook wel degelijk soms verder brengen dan alleen elke dag een uur rondsturen. Maar om dat te begrijpen, moet je een stapje verder zijn dan alleen wat rondrijden.

Maar feitelijk rijden er maar heel weinig mensen echt zo geweldig goed dat ze na 2 of 3 jaar een "beter" paard moeten.
Het komt veel vaker voor dat men een goed paard in de soep rijdt, te snel wil en vastloopt. Om vervolgens weer opnieuw te beginnen met een paard die al wel iets makkelijker daar loopt.

En de hele discussie over de prijs.....Het is een vrpr. Iedereen kan brullen wat de paarden kosten, maar in werkelijkheid wordt er heel vaal geen vrpr betaald. Zelfs vele malen minder.

Die veearts is ook hartstikke gek als hij denkt dat 2 jaar garantie op een levend wezen normaal is. Ik weet hoe mensen met paarden omgaan en hoe ze er daarna bij staan......

Daarbij is internet/bokt redelijk anoniem en het gaat om wat TS hier schrijft, waar iedereen objectief op reageert. Zelfs als je iemand (vaag) kent, weet je echt niet hoe iemand in het echt de paarden houdt en rijdt etc etc. Daarom is het totaal nutteloos om persoonlijk te worden. Zowel negatief als iemand blind verdedigen.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:48

Zolang je maar nooit, ooit, ever hem aanbiedt als weidemaatje met een heel verhaal erbij over wat hij allemaal niet meer kan, dat vind ik altijd zo zielig. Vooral omdat je weet dat die dieren in de snelle handel komen en van hand tot hand gaan totdat het echt niet meer kan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:53

Pipodipo schreef:
Zolang je maar nooit, ooit, ever hem aanbiedt als weidemaatje met een heel verhaal erbij over wat hij allemaal niet meer kan, dat vind ik altijd zo zielig. Vooral omdat je weet dat die dieren in de snelle handel komen en van hand tot hand gaan totdat het echt niet meer kan.


Nog veel erger is dat als je hem straks verkoopt als leerpaard voor een lage prijs. Dan komen er onwijs veel mensen op af met wat minder budget en TS strijkt een veel te hoog bedrag op in verhouding tegen die tijd........
Maar goed, in principe lachen de verkopers nu ook hard. En je ziet aan de reacties dat mensen het maar normaal vinden, dus ze weten dat ze ermee wegkomen om het paard zo duur te verkopen. Het is inmiddels normaal.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:17

In de sport is het geen hoge prijs voor een paard dat zich bewezen heeft met meerdere ruiters.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:22

superpony schreef:
Pipodipo schreef:
Zolang je maar nooit, ooit, ever hem aanbiedt als weidemaatje met een heel verhaal erbij over wat hij allemaal niet meer kan, dat vind ik altijd zo zielig. Vooral omdat je weet dat die dieren in de snelle handel komen en van hand tot hand gaan totdat het echt niet meer kan.


Nog veel erger is dat als je hem straks verkoopt als leerpaard voor een lage prijs. Dan komen er onwijs veel mensen op af met wat minder budget en TS strijkt een veel te hoog bedrag op in verhouding tegen die tijd........
Maar goed, in principe lachen de verkopers nu ook hard. En je ziet aan de reacties dat mensen het maar normaal vinden, dus ze weten dat ze ermee wegkomen om het paard zo duur te verkopen. Het is inmiddels normaal.


En waren zouden verkopers nu hard lachen?
Misschien maken ze wel gruwelijk verlies op dit dier. Weet jij de inkoopprijs? Daar weet je toch helemaal niets van? Aannames, dat zijn zulke uitspraken. Belachelijk.
Het is wat de markt is. En in de huidige markt is deze prijs voor dit paard echt niks geks. Dat staat los van of het wel of niet veel geld is.

En als TS tegen die tijd een relatief 'hoog' bedrag opstrijkt tegen die tijd is dat toch super voor TS?! Gun een ander ook wat. Die kans zal vrij nihil zijn maar goed, je weet niet hoe de markt dan is.


Ik weet dat TS alles in haar kunnen doet om haar dieren een goed thuis te geven. Of dat nu bij haar is over ergens anders. En het hele verhaal, de hele geschiedenis van haar dieren krijgen de mensen er bij.
De verkoop van haar vorige dier is haar écht niet in de koude kleren gaan zitten. Daar over heeft ze echt maanden nagedacht en we hebben er wel 100 x over gesproken en alle opties bekeken waar zowel TS als het dier blij mee zouden kunnen zijn. Dat je een bepaalde keuze maakt wil echt niet zeggen dat je die keuze ook leuk vind.
Als TS een geldboom had gehad had dit paard ook zeker bij haar mogen blijven, helaas is dat niet het geval.

TS houdt er rekening mee dat het paard over 2 a 3 jaar weer verkocht zou kunnen worden. Maar voor hetzelfde heeft TS dit paard over 4 jaar nog steeds. Dat ligt er allemaal maar net aan hoe het lopen gaat, dat valt niet te voorspellen. Alleen maar slim van haar dat ze op deze manier in de gehele situatie staat.

De hele discussie over een weidemaatje, vriendje en het dier als sportpaard gebruiken en daarna mogelijk weer verkopen lijkt me ook helemaal niet gepast. TS is er duidelijk in en vraagt daar geen advies over.


Leonie ik vind dat je er verstandig mee om gaat en ik kom je nieuwe aanwinst snel bewonderen als hij er is!! :D Tis echt een leuke!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:25

Pipodipo schreef:
In de sport is het geen hoge prijs voor een paard dat zich bewezen heeft met meerdere ruiters.


Dat blijft iedereen maar roepen........Maar dat is natuurlijk echt onzin. Dat is hoe de mens invloed heeft gehad op de prijs en hoe de markt is.

Normaliter zou elk weldenkend mens gewoon zeggen; paard is niet 100%, dus niet veel waard. Een gezond paard zou vele malen belangrijker moeten zijn dan prestaties.

Maar nu is er naar gekeken en valt het allemaal wel mee.....Waar ook veeartsen al veel teveel mee gaan in wat nu normaal gevonden wordt voor de sport. Ik bedoel; je ziet kreupele paarden op de Olympische spelen lopen.......

Dit is geen ondeugd bijvoorbeeld. Dit is iets wat enorm mee kan vallen, maar ook helemaal verkeerd kan gaan en dan ben je gewoon je geld kwijt.

Alleen met hetzelfde mooie praatje verkoopt TS hem dan als leerpaard voor dan nog steeds teveel geld aan mensen die niet meer kunnen betalen en alleen naar die letter Z kijken.

Een beetje dimmen pattypaard met je belachelijk, ik heb niet bij je in de klas gezeten.

Wat zij hebben betaald is 0,0 belangrijk!! Als ze dit paard niet verkopen, zijn ze alles kwijt, dus elk "beetje"is beter dan niks. En dat iemand zoveel betaald is voor hun prachtig. De kans dat iemand maar 3000 had neergelegd was groter geweest en dat weten zij ook.

Mensen die de vrpr betalen zijn hartstikke leuk om mee te handelen. En dat die prijzen maar genoemd worden, zegt niks over hoeveel dat ook echt krijgen.

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:26

Superpony misschien bedoel je het niet zo maar ik vind de sneren die je uitdeelt naar ts en indirect naar alle mensen die paarden verkopen niet fijn. Alleen al de banale opmerking dat ts heeft al vaker paarden heeft verkocht dus daar minder moeite mee heeft!! Ik kan me daar oprecht kwaad over maken alsof mensen die dieren verkopen dat zo maar even doen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:32

bigone schreef:
Superpony misschien bedoel je het niet zo maar ik vind de sneren die je uitdeelt naar ts en indirect naar alle mensen die paarden verkopen niet fijn. Alleen al de banale opmerking dat ts heeft al vaker paarden heeft verkocht dus daar minder moeite mee heeft!! Ik kan me daar oprecht kwaad over maken alsof mensen die dieren verkopen dat zo maar even doen.


Het wordt nu dus persoonlijk??

Ik zeg net als ieder ander wat ik denk en ik zie het ook al jaren om me heen. Dat heeft niks met de persoon te maken.

En als je goed zou lezen, snap je wat daar staat.

Ja, ze heeft al paarden verkocht, dus heeft daar wel degelijk minder moeite mee. Anders doe je dat namelijk niet. Of je koopt in ieder geval niet een paard waarvan je weet dat je die weer gaat verkopen.

En ja, ik ken trainers en handelaren die ook gek zijn op hun beestjes hoor. Dus daarover hoef je mij echt niet de les te lezen, hahaha

Maar goed, nutteloos topic dit.

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:37

superpony schreef:
bigone schreef:
Superpony misschien bedoel je het niet zo maar ik vind de sneren die je uitdeelt naar ts en indirect naar alle mensen die paarden verkopen niet fijn. Alleen al de banale opmerking dat ts heeft al vaker paarden heeft verkocht dus daar minder moeite mee heeft!! Ik kan me daar oprecht kwaad over maken alsof mensen die dieren verkopen dat zo maar even doen.


Het wordt nu dus persoonlijk??

Ik zeg net als ieder ander wat ik denk en ik zie het ook al jaren om me heen. Dat heeft niks met de persoon te maken.

En als je goed zou lezen, snap je wat daar staat.

Ja, ze heeft al paarden verkocht, dus heeft daar wel degelijk minder moeite mee. Anders doe je dat namelijk niet. Of je koopt in ieder geval niet een paard waarvan je weet dat je die weer gaat verkopen.

En ja, ik ken trainers en handelaren die ook gek zijn op hun beestjes hoor. Dus daarover hoef je mij echt niet de les te lezen, hahaha

Maar goed, nutteloos topic dit.

Goh, wie werd hier persoonlijk?? Ontstip toch gewoon wanneer het je niet aanstaat, je maakt de aanname dat ts minder moeite heeft om een paard te verkopen en dat klopt niet. Dat had je kunnen lezen en nu vertel ik dat ik moeite heb met je opmerkingen en dus niet met jou als persoon en word het persoonlijk?? Zit toch wel enig verschil tussen.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:40

superpony schreef:
Pipodipo schreef:
In de sport is het geen hoge prijs voor een paard dat zich bewezen heeft met meerdere ruiters.


Dat blijft iedereen maar roepen........Maar dat is natuurlijk echt onzin. Dat is hoe de mens invloed heeft gehad op de prijs en hoe de markt is.

Normaliter zou elk weldenkend mens gewoon zeggen; paard is niet 100%, dus niet veel waard. Een gezond paard zou vele malen belangrijker moeten zijn dan prestaties.

Maar nu is er naar gekeken en valt het allemaal wel mee.....Waar ook veeartsen al veel teveel mee gaan in wat nu normaal gevonden wordt voor de sport. Ik bedoel; je ziet kreupele paarden op de Olympische spelen lopen.......

Dit is geen ondeugd bijvoorbeeld. Dit is iets wat enorm mee kan vallen, maar ook helemaal verkeerd kan gaan en dan ben je gewoon je geld kwijt.

Alleen met hetzelfde mooie praatje verkoopt TS hem dan als leerpaard voor dan nog steeds teveel geld aan mensen die niet meer kunnen betalen en alleen naar die letter Z kijken.

Een beetje dimmen pattypaard met je belachelijk, ik heb niet bij je in de klas gezeten.

Wat zij hebben betaald is 0,0 belangrijk!! Als ze dit paard niet verkopen, zijn ze alles kwijt, dus elk "beetje"is beter dan niks. En dat iemand zoveel betaald is voor hun prachtig. De kans dat iemand maar 3000 had neergelegd was groter geweest en dat weten zij ook.

Mensen die de vrpr betalen zijn hartstikke leuk om mee te handelen. En dat die prijzen maar genoemd worden, zegt niks over hoeveel dat ook echt krijgen.


Grappig dat jij dit schijnbaar mooie verkooppraatjes vind.
Het geheel wordt niet mooier gemaakt als dat het is en het is niet puntgaaf nee. Dat wordt ook nergens beweert dat dat nodig moet zijn.

Voor TS is dit een mooie kans om een paard van dergelijke kwaliteit te kunnen gaan rijden die ze anders nooit had kunnen betalen. Dan moet er wel e.e.a. aan mankeren. Zo lang het paard klinisch goed is en ook al jaren in de sport loopt, hoeft er geen probleem te zijn.

Voor het zelfde koop je een paard van € 15.000 en ligt die morgen dood in de wei. Ook weg geld.
Of je koopt een dier dat 100 % goed op de foto is en 1 maand later staat die met een peesblessure.
Je moet gewoonweg ook een beetje geluk hebben. Niet alles valt altijd te managen.

Iets wat mee kan vallen en ook helemaal verkeerd kan gaan, dat is toch met elk levend wezen.
Wat is gezond? Ik vind klinisch gezond belangrijker dan gezond op een foto. Liefst beide uiteraard, maar soms moet/kan je ergens concessies doen als het budget wat je voor ogen hebt niet strookt bij wat je het liefst zou hebben.

Als dit paard geheel gezond zou zijn zou deze wellicht € 30.000 opgebracht hebben. Dat geeft dan toch een andere perceptie aan € 10.000 lijkt me. Dan is 10.000 'niet veel geld'.

Zeker is wel belangrijk wat ze betaald hebben voor dit paard. Ze zullen vast hard zitten lachen omdat ze € 5000,- verlies maken 8)7.

Nutteloos topic is ook al weer zon opmerking. Dit was een ernstig fijn topic voor TS waar ze veel aan gehad heeft. Echter aan jou bijdrage aan dit topic zal ze vrij weinig hebben gezien de inhoud van jou reacties niet correct is.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 02-08-19 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:40

Wat heeft dit allemaal nog te maken met het onderwerp? Niks.

Paard is door TS gekocht. Ik wens haar jaren plezier toe.
Als iemand dat niet doet; haar veel plezier wensen, vraag je dan even af waarom je iemand iets misgund.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:51

superpony schreef:
Pipodipo schreef:
In de sport is het geen hoge prijs voor een paard dat zich bewezen heeft met meerdere ruiters.


Dat blijft iedereen maar roepen........Maar dat is natuurlijk echt onzin. Dat is hoe de mens invloed heeft gehad op de prijs en hoe de markt is.

Normaliter zou elk weldenkend mens gewoon zeggen; paard is niet 100%, dus niet veel waard. Een gezond paard zou vele malen belangrijker moeten zijn dan prestaties.

Maar nu is er naar gekeken en valt het allemaal wel mee.....Waar ook veeartsen al veel teveel mee gaan in wat nu normaal gevonden wordt voor de sport. Ik bedoel; je ziet kreupele paarden op de Olympische spelen lopen.......

Dit is geen ondeugd bijvoorbeeld. Dit is iets wat enorm mee kan vallen, maar ook helemaal verkeerd kan gaan en dan ben je gewoon je geld kwijt.

Alleen met hetzelfde mooie praatje verkoopt TS hem dan als leerpaard voor dan nog steeds teveel geld aan mensen die niet meer kunnen betalen en alleen naar die letter Z kijken.

Een beetje dimmen pattypaard met je belachelijk, ik heb niet bij je in de klas gezeten.

Wat zij hebben betaald is 0,0 belangrijk!! Als ze dit paard niet verkopen, zijn ze alles kwijt, dus elk "beetje"is beter dan niks. En dat iemand zoveel betaald is voor hun prachtig. De kans dat iemand maar 3000 had neergelegd was groter geweest en dat weten zij ook.

Mensen die de vrpr betalen zijn hartstikke leuk om mee te handelen. En dat die prijzen maar genoemd worden, zegt niks over hoeveel dat ook echt krijgen.


Dik gedrukt: Dat hangt af van je definitie van 'goed'. Hij IS goed. Hij loopt, doet wat ie moet doen en doet dat al een tijdje. Dan ben je gewoon goed.

Het omgekeerde kan namelijk ook voorkomen. Ben je bekend met hernia bij mensen? Het blijkt zo te zijn dat er mensen zijn met (flinke) klachten waarbij je niets kunt vinden op MRIé en foto's. En er blijken mensen rond te lopen met een daadwerkelijke dubbele heria die helemaal geen klachten hebben. Wie is er dan 'goed' volgens jouw definitie? Ik weet welke vorm ik zou kiezen voor mijzelf.

Voor mijn dieren geldt hetzelfde: wat kunnen wij die foto's donderen? Als ze hun werk fijn en vrolijk doen zijn ze goed. Klaar.

En ik vind het toch knap dat er 1% mensen rond loopt die in tegenstelling tot de overige 99% mensen ineens een kreupel paard spotten waar eigenaren, dierenartsen en jury's niets aan zien. Want dan heb je het in deze context neem ik aan over stuk-kreupel en niet over spanning-onregelmatig oid. Anders doet die opmerking er al helemaal niet toe in deze context.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:58

superpony schreef:
Pipodipo schreef:
In de sport is het geen hoge prijs voor een paard dat zich bewezen heeft met meerdere ruiters.


Dat blijft iedereen maar roepen........Maar dat is natuurlijk echt onzin. Dat is hoe de mens invloed heeft gehad op de prijs en hoe de markt is.

Normaliter zou elk weldenkend mens gewoon zeggen; paard is niet 100%, dus niet veel waard. Een gezond paard zou vele malen belangrijker moeten zijn dan prestaties.

Maar nu is er naar gekeken en valt het allemaal wel mee.....Waar ook veeartsen al veel teveel mee gaan in wat nu normaal gevonden wordt voor de sport. Ik bedoel; je ziet kreupele paarden op de Olympische spelen lopen.......

Dit is geen ondeugd bijvoorbeeld. Dit is iets wat enorm mee kan vallen, maar ook helemaal verkeerd kan gaan en dan ben je gewoon je geld kwijt.

Alleen met hetzelfde mooie praatje verkoopt TS hem dan als leerpaard voor dan nog steeds teveel geld aan mensen die niet meer kunnen betalen en alleen naar die letter Z kijken.

Een beetje dimmen pattypaard met je belachelijk, ik heb niet bij je in de klas gezeten.

Wat zij hebben betaald is 0,0 belangrijk!! Als ze dit paard niet verkopen, zijn ze alles kwijt, dus elk "beetje"is beter dan niks. En dat iemand zoveel betaald is voor hun prachtig. De kans dat iemand maar 3000 had neergelegd was groter geweest en dat weten zij ook.

Mensen die de vrpr betalen zijn hartstikke leuk om mee te handelen. En dat die prijzen maar genoemd worden, zegt niks over hoeveel dat ook echt krijgen.
Pardon? Ze brengt het bijzonder netjes onder woorden t.o.v. jouw berichten, die vol zitten met aannames en vooral behoorlijk drammend.

BigOne
Berichten: 38421
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:58

rien10 schreef:
Wat heeft dit allemaal nog te maken met het onderwerp? Niks.

Paard is door TS gekocht. Ik wens haar jaren plezier toe.
Als iemand dat niet doet; haar veel plezier wensen, vraag je dan even af waarom je iemand iets misgund.

*\o/* *\o/*

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Paard met 3 bemerkingen kopen voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:04

TS, succes met het definitief afspreken en hopelijk heb je hem snel op stal! Heel veel plezier met hem en hopelijk komen de bulten niet meer terug, blijft hij zo goed lopen als de afgelopen tig jaar en kunnen jullie samen jouw dromen waarmaken! Op naar jaren plezier inderdaad, helemaal met rien10 eens!