Ik heb besloten dat ik toch graag even een bericht wil plaatsen omdat de situatie maar niet verbeterd. Rond het einde van de winter, toen mijn merrie ipv haar winterdek met hals overging naar dek zonder hals, lieten er vanaf na haar schoft, tot halverwege haar hals geleidelijk allemaal grote plukken manen los in een aantal weken tijd. Als ik het voorzichtig borstelde 'trok' ik de ene na de andere pluk haren los. Toen dacht ik, hmmm dat kwam vast door de hals, balen, maar het groeit wel weer aan! Nu ruim een half jaar verder is de situatie echter nog geen stap verbeterd. Er hangen nog enkele sprietjes op die plek maar er lijkt niks nieuws te groeien..? Ik heb helaas geen foto op dit moment maar die kan ik deze week nog toevoegen voor wat verduidelijking.
Wat extra achtergrond info:
-De huid ziet er niet geïrriteerd uit. Oogt en voelt normaal. Ik mag er ook gewoon aankomen zonder dat dat pijn doet of juist fijn is i.v.m. jeuk.
-Ze heeft in haar weiland geen plek waar ze die plek op haar hals zou kunnen schuren
-Ze staat met 1 weidemaatje en kroelen doen ze niet tot weinig
-Ik kamde het voor het uitvallen niet extreem vaak, ongeveer 2x in de week en dan met Cowboy Magic, dus zonder getrek
-Vanaf halverwege haar hals tot aan haar oren heeft ze wel gewoon nog haar volle bos manen, terwijl ze afgelopen winter dus met een deken met hals tot aan haar oren heeft gestaan i.v.m. scheren
Heeft iemand ideeën? Misschien een supplement voor door haar krachtvoer? Misschien moet ik het gewoon laten en geduld hebben? Misschien een zalfje, cremetje of olie? Iets homeopathisch?
Ik ben erg benieuw of iemand zich in het bovenstaande verhaal herkend en/of tips heeft
Alvast bedankt

Manen voor het uitvallen:
Manen nu: