Sinds ongeveer een week krijgt mijn paard luzerne. Toen is de zwelling ook begonnen. Kan het hierdoor komen?
Alvast bedankt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SG1985 schreef:Mijne had dat vorige week ook.
Iedereen riep, kort gras...
Maar uiteindelijk blijkt het nu toch verkoudheid te zijn... en hoest zij!
Heb nu een kuur Ventipulmin gekregen.
Ik zou jouw paard even in de gaten houden. Maakt zij een goede indruk?
Kijk het even aan.
Kimsel94 schreef:Mijn merrie heeft ook een "verdikking" tussen de 2 kanten van de onderkaak, op de plek waar de tong ook in de mond ligt..
Veulen(nu jaarlinger) ook..
Beide staan op een volle wei, krijgen geen luzerne.. Dierenarts heeft ook ernaar gekeken en zei dat het geen kwaad kon aangezien ze er ook geen last van hebben..
Maar gek blijft het wel
Knolselder schreef:Kimsel94 schreef:Mijn merrie heeft ook een "verdikking" tussen de 2 kanten van de onderkaak, op de plek waar de tong ook in de mond ligt..
Veulen(nu jaarlinger) ook..
Beide staan op een volle wei, krijgen geen luzerne.. Dierenarts heeft ook ernaar gekeken en zei dat het geen kwaad kon aangezien ze er ook geen last van hebben..
Maar gek blijft het wel
Dat lijkt mij gewoon de aanhechting van de tong hoor... Hebben ze hier ook allemaal.
Verder wist ik niet dat ze van kort gras en luzerne verdikte speekselklieren konden krijgen. Weer wat bijgeleerd! De enige keer dat er hier verdikkingen rond de kaken waren hadden ze droes.