Advies Gevraagd: Bomen & Grassen allergie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelleex

Advies Gevraagd: Bomen & Grassen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:20

Hoi Allemaal,

Wellicht kunnen jullie mij advies geven, of hebben jullie ervaringen voor mij..
Ik ben momenteel opzoek naar een leuk nieuw paard, ik heb er 1 gevonden die mij erg leuk lijkt.
Nu is er 1 probleem: Paard is allergisch voor Bomen & Grassen en dit uit zich in schuren.

Ik heb hier weinig ervaring mee, en vraag me af of jullie misschien advies en ervaringen voor mij hebben.
Ik kan er weinig over vinden en de DA's weten ook weinig raad.

Paard is positief getest op:
Mijten/Schimmels
Grassen/Kruiden
Bomen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:29

Als paard zijnde lijkt mij dit echt een hondenleven als je aan al deze dingen allergisch bent :+

Ik heb er geen ervaring mee, maar eerlijk, ik geloof niet zo in al die allergietoestanden :o
Ik heb sterk mijn vragen bij het testen hierop. Er zijn zoveel soorten grassen en bomen.
Is bij een mens al bijna onmogelijk om correct te bepalen, laat staan bij paarden.

Dat het paardje gaat schuren omdat hij te rijk gevoerd wordt, of zomerekzeem heeft kan wel natuurlijk.

Maar ik zou 'm niet kopen. Er lopen genoeg gezonde exemplaren rond :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:12

Ik geloof er wel in, maar dat komt omdat ik er al 2 gehad heb die allergisch op bomen, grassoorten en bepaalde planten waren. Alleen uite zich dat bij die van mij in hoesten en head shaking.

Er kan helaas ook niet op elk soort plant, boom oid getest worden. Maar ze hebben wel de tests dusdanig dat die planten/bomen/ed waarop de meeste en heftigste reacties komen in die test zitten. Al zit 1 er niet in, Mais. Waar zowel ik als die beide paarden op reageerden.
De ene heeft een desensibilisatie therapie ondergaan, en die was na een aantal jaar (zo uit mijn hoofd 3 jaar) compleet vrij van klachten. De andere is regulier en homeopatisch behandeld. Zij was al ouder toen eruit kwam dat ze allergisch was en omdat de desensibilisatie niet echt goedkoop is en voor haar acute verlichting belangrijker was, heb ik haar niet die therapie laten doen.

Het hoe en of dat ook gaat werken als een paard begint te schuren vanwege de pollen, zet ik wel vraagtekens bij. Daar ga ik mee met Pandora dat heel vaak te rijk voeren of zomerexceem schuren veroorzaakt. En imo minder de pollen. Elk forum waar ik info weggehaald heb toen die van mij begonnen te hoesten en shaken was dat andere paarden ook juist die symptomen hadden en niet schuren. Maar het zou kunnen.

En ik ben het met Pandora eens, ik zou em ook niet kopen. Ik hou me strak aan het gezegde ellende hoef je niet te kopen, die krijg je vanzelf.
En een paard wat schuurt, om wat voor reden dan ook, is gewoon heel erg lastig goed te houden. 1 trigger en ze schuren weer. Je dekens kapot. De hekken kapot. Alles en overal waar ze aan kunnen schuren zullen ze doen. Het kost dus extra aan zalfjes, dekens, alles wat er kapot gaat door het schuren. En voor het paard is dat ook echt niet fijn. Bij zoeen is het mss nog te proberen aan zee, maar als je niet aan zee woont zou ik em toch echt laten staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:18

ik heb er 1!

en het is wel een heel gedoe hoor.
die van mij schuurt niet op pollen,maar krijgt hooikoortsklachten.(tranende ogen,proesten etc)
moet vanwege zomereczeem een deken op.
voeding moet precies zo en niet anders, omgeving speelt mee.
kost inderdaad flink wat geld.

als je de keus hebt..niet doen.
er zijn genoeg andere leuke paarden zonder die klachten

rien10

Re: Advies Gevraagd: Bomen & Grassen allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:38

Niet kopen. Er zijn genoeg paarden in de wereld die niets mankeren. Ik zou lekker verder zoeken.