Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Evikes schreef:Nu vind ik het bijzonder vreemd dat mijn nieuw paard na twee weken bij me al mank staat.
Kan dat echt zijn van een verkeerde beweging op de weide? DA ziet niets op de echo wat op een oude blessure kan tonen.
Nielojram schreef:Evikes schreef:Nu vind ik het bijzonder vreemd dat mijn nieuw paard na twee weken bij me al mank staat.
Kan dat echt zijn van een verkeerde beweging op de weide? DA ziet niets op de echo wat op een oude blessure kan tonen.
Je kan ook kritisch naar je training kijken.
Het gedar op een weide moet een gezond paard aankunnen, en dat is dit dier toch?
tiwi1969 schreef:Normaal gedrag ja, maar stress gedrag in de zin ban heen en weer pezen met steeds kort draaien en abrupt stoppen is heel wat anders.
Helaas spreek ik uit ervaring.
Daar heeft training geen invloed op, bovendien TS heeft dit paard net. Dan zou je eerder naar de training van de vorige eigenaar moeten kijken.
Nielojram schreef:tiwi1969 schreef:Normaal gedrag ja, maar stress gedrag in de zin ban heen en weer pezen met steeds kort draaien en abrupt stoppen is heel wat anders.
Helaas spreek ik uit ervaring.
Daar heeft training geen invloed op, bovendien TS heeft dit paard net. Dan zou je eerder naar de training van de vorige eigenaar moeten kijken.
Dat eerste is iets wat paarden in de natuur constant doen.
Je kan best, als je het allemaal niet zo goed snapt, je paard binnen die aangemerkte tijd naar een blessure rijden. De vorige eigenaar hoeft hier niet de schuld van te krijgen.
Nielojram schreef:Evikes schreef:Nu vind ik het bijzonder vreemd dat mijn nieuw paard na twee weken bij me al mank staat.
Je kan ook kritisch naar je training kijken.
Het gedar op een weide moet een gezond paard aankunnen, en dat is dit dier toch?
Popstra schreef:Er staat dat hij in het BEGIN wat heen en weer liep op de wei en dit later goed ging.....