Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tengeltje11 schreef:hier een paardje die ik al 15j heb,nooit niets gehad en deze zomer,massaal jeuk aan haar benen en ook korsten op haar neus.
DA gokte een soort allergie in combinatie met de felle zon....
wordt maar enorm traag beter.
de felle droogte werkt er ook niet aan mee helaas,DA zei dat hij dacht dat het vlug beter zou worden als het zou beginnen regenen,maar helaas is er nog niet direct veel regen in het vooruitzicht....
Anoniem schreef:Das geen suikerarm voer.
Zitten gewoon granen in, koolhydraten dus.
Zou echt heel goed daarvan kunnen komen.
Verder smeer je niets?( kan het allergie zijn...?)
Nadiine__x schreef:Ik heb een paard met 1 wit voetje en verder alles zwart.
Hij heeft al sinds ik. Hem heb een korst/jeuk been.. We grappen er nu maar om en zeggen dat hij een houten poot moet
Soms is het mok, kleine korstjes, dan smeren we mokzalf en is het met 3 dagen weer weg. Maar meestal zij. Het alleen schilfers.
Wat bij ons helpt om. Het onder controle te houde. Is wassen met betadine shampoo als er wondjes zijn en wassen met teershampoo als er alleen schilfers/korstjes zijn.
Lekker roskam en om. De schilfers eraf te halen en meestal laten we het droog. Maar als het weer erger word een dikke klodder sudocream of mokzalf. Dan gaat het weer een periode goed.
Hier alleen droog voordroog hooi en speciale brokken voor bevangen/cushing paarden, dus echt suikervrij voer. (hij heeft geen cushing)
Misschien kun je er wat mee.
En als hij verbrand is, kan dat komen door de weerspiegeling van de zon in het gras, dus misschien even van de wei af?
Gizeppie schreef:SuperZodiaX schreef:
Ja zoiets alleen dan bij de kogel en Koot en ik heb geen echte rode wondjes.. wel korstjes..