Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jet schreef:Dat opbouwen is met zo'n operatie helemaal verschillend per paard. Bij mijn vorige paard genas de peesplaat van binnen in de buik niet goed, waardoor het hele proces nogal vertraagd is. Ze is 10 juni 2008 geopereerd.
Ze heeft i.p.v. de standaard 8 weken die er destijds bij "mijn" kliniek voor stond 12 weken boxrust gehad, maar dan ook echt totale boxrust. Daarna mocht ik haar rustig een 10 minuten-kwartiertje longeren, stap en wat draf en mocht ze een uurtje op het gras. Zodra ze rustig bleef op het gras mocht het longeren weer stoppen en mocht ze langer op het gras.
Uiteindelijk bleek begin december dat ze een breuk in die peesplaat had en zo is ze opnieuw geopereerd om dat te herstellen. Weer boxrust. Half januari 2009 nog een operatie omdat het nog steeds niet goed zat. Uiteindelijk eind april mocht ze weer de wei op en toen mocht ik er ook weer rustig op stappen. Ik zat uiteindelijk in augustus weer weliswaar rustig aan, stap, draf en galop er weer een uur op. Maar dit is dus absoluut geen standaard verhaal, daarom zou het goed zijn om toch eerst af te wachten hoe alles geneest en over 6 weken bij de controle als die goed is, voorzichtig bij je dierenarts te informeren of die een idee heeft over het erop gaan en opbouwen.
Ook is er misschien in die 10 jaar tussentijd wel wat veranderd in de inzichten hierin hoor.