compagel smeren en daardoor meer zwelling ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luvU

compagel smeren en daardoor meer zwelling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 15:55

mijn paard heeft op het moment een oppervlakkige beschadiging aan een pees (door echo vastgesteld)

Hij heeft daar nu enige tijd een bult / zwelling zitten en ondanks dat het echo beeld een sterke verbetering aan geeft, blijft de bult hardnekkig zitten.

ik heb er nu compagel voor om na het koelen erop te smeren. het lijkt er alleen meer door op te zwellen.
hebben meer mensen deze ervaring met compagel ? ik heb het net 2 dagen (1 x p.dag) gesmeerd

BigOne

Re: compagel smeren en daardoor meer zwelling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:07

Gewoon even geduld hebben, koelen en beweging zoals da voorschrijft. Smeren met vanalles helpt niet altijd, gewoon de tijd geven.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:53

Ik heb het ook gebruikt met peesblessure en lang gebruikt. Duurt wel even voordat de bult weggaat. Heb mijn paard een jaar rust gegeven wel gewoon in de groep op de wei en paddock.

luvU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 21:38

tinkersjakie schreef:
Ik heb het ook gebruikt met peesblessure en lang gebruikt. Duurt wel even voordat de bult weggaat. Heb mijn paard een jaar rust gegeven wel gewoon in de groep op de wei en paddock.

Maar heb jij in het begin het idee gehad dat de zwelling er wat voller van werd ? Want dat vind ik bij mijn paard wel

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:40

luvU schreef:
mijn paard heeft op het moment een oppervlakkige beschadiging aan een pees (door echo vastgesteld)

Hij heeft daar nu enige tijd een bult / zwelling zitten en ondanks dat het echo beeld een sterke verbetering aan geeft, blijft de bult hardnekkig zitten.

ik heb er nu compagel voor om na het koelen erop te smeren. het lijkt er alleen meer door op te zwellen.
hebben meer mensen deze ervaring met compagel ? ik heb het net 2 dagen (1 x p.dag) gesmeerd

Ik gebruikte het ook altijd als Mn pony een tik had gehad tegen de benen door een ander paard. Hielp wel, maar denk dat je gewoon moet houden aan wat er voorgeschreven is door de dierenarts. Even tijd en geduld hebben denk ik.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:51

luvU schreef:
tinkersjakie schreef:

Maar heb jij in het begin het idee gehad dat de zwelling er wat voller van werd ? Want dat vind ik bij mijn paard wel

Nee dat idee niet. Maar is wel lang dik gebleven.
Maar ik weet ook niet wanneer het gebeurt is. Tis een tinker met volle sokken en vernam het een keer op buitenrit. Draafde aan en toen liep ie wat kreupel. Maar had al tijdje niet gereden en in stap zag je het niet. Dus misschien had ie het ook al een tijdje

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:18

Ik heb hem gebruikt bij een zwelling door een griffelbeenbreuk. Fijne gel, duurt wel even voor je resultaat ziet.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:52

Soms reageert de huid wat vervelend op de gel. Dan zou ik stoppen met smeren.