Welk merk duivelsklauw en magnesium?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk merk duivelsklauw en magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:16

Mijn 18-jarige ruin heeft helaas artrose. Via de dierenarts kreeg ik duivelsklauw, maar heb de indruk dat het niet echt werkt. Dus vraag ik me af of er verschil zit in werking tussen de merken en welk merk nu het beste werkt.

Vandaag is de osteopaat langs geweest en zij stelt voor om hem ook op magnesium te zetten. Ze kon me geen merk aanraden, dus ook hier de vraag: welk merk is het meest efficiënt?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:24

mijn paard heb ik bijna 8jr goed gehouden op de Equiflex van de paardendrogist

helaas is hij pas ingeslapen vanwege de artrose

maar alleen duivelsklauw [ is natuurlijke pijnstilling ] helpt niet tegen artrose.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:48

Van duivelsklauw gebruik ik altijd die van Simicur. Magnesium weet ik zo ff niet uit t hoofd maar gebruik t ook al lang niet meer.

flavlip

Re: Welk merk duivelsklauw en magnesium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:53

Ik gebruik arti gold voor mijn pony. Hij heeft ook artrose. Hier zit glucosamine en duivelsklauw in.

Ook krijgt hij magnesium chelaat.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:06

Ik vind de magnesium van paard natuurlijk goed.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:13

Ik zou kiezen voor pure varianten. Te koop bij o.a. de paardendrogist. Evt aangevuld met Glucosamine en MSM.
Duivelsklauw werkt als een milde pijnstiller. Als hij daaraan niet genoeg heeft, zegt dat natuurlijk wel wat over de ernst van zijn blessure.
Werkt gewone pijnstiller wel?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:14

Ik bestel de duivelsklauw altijd via http://www.pit-pit.com
Bij mijn merrie werkt dat gewoon heel goed en is prijstechnisch ook interessant.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:16

Duivelsklauw die van pit & pit. Is nog een stuk goedkoper ook en werkt echt beter dan die uit dure potjes.
Magnesium van pharmahorse.

Die werken bij mijn paard het beste.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:16

Ik geef Duivelsklauw van Pit&Pit en magnesium van Pharmahorse of Equi magnesium Chelaat van Excellent (Agradi). Magnesium afhankelijk van waar het in de aanbieding is.

djengo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:52

Ik voer de magnesium van Puur en de Duivels klauw van NAF. Vind het wel fijn dat hij vloeibaar is. Heb 1 x een pot poeder van de paardendrogist gehad maar merkte daar. geen verschil mee.
Van de andere producten van de paarden drogist wel tevreden.

DianaWinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:22

Belangrijk is dat je magnesium citraat voert. Andere vormen magnesium worden veel slechter door het lichaam opgenomen. Van Puur of equilin vind ik de fijnste.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:25

Ik vind de magnesium van synovium fijn. Mede ook omdat het brokjes zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:49

SVRL schreef:
Mijn 18-jarige ruin heeft helaas artrose. Via de dierenarts kreeg ik duivelsklauw, maar heb de indruk dat het niet echt werkt. Dus vraag ik me af of er verschil zit in werking tussen de merken en welk merk nu het beste werkt.

Vandaag is de osteopaat langs geweest en zij stelt voor om hem ook op magnesium te zetten. Ze kon me geen merk aanraden, dus ook hier de vraag: welk merk is het meest efficiënt?

Ik weet niet of er verschil zit tussen de merken wbt de duivelsklauw, ik heb goede ervaringen met de duivelsklauw van horseflex. Maar zoals hier al eerder aangegeven is, is het alleen een pijnstiller en is het ook belangrijk om glucosamine en msm erbij te voeren. Dat laatste zorgt voor meer smering tussen de gewrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:51

senna21 schreef:
Ik zou kiezen voor pure varianten. Te koop bij o.a. de paardendrogist. Evt aangevuld met Glucosamine en MSM.
Duivelsklauw werkt als een milde pijnstiller. Als hij daaraan niet genoeg heeft, zegt dat natuurlijk wel wat over de ernst van zijn blessure.
Werkt gewone pijnstiller wel?

Hij heeft nog niet op een gewone pijnstiller gestaan, omdat op foto het echt nog maar beginnende artrose is. Helaas is dit een heel gevoelig paard, hij loopt al kreupel en is zielig bij de kleinste blessure. Ieder pijntje blaast hij op. Vandaar dat hij alleen op duivelsklauw stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:32

Bedankt voor alle tips. Heb alles opgezocht een doorgelezen en uiteindelijk arti gold besteld, die ik ga aanvullen met magnesium citraat van puur.