Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
keshia schreef:Ik ken geen paard dat seniores priores afslaat hoor. Hier gaat het er met smaak in!
Ik voer het aan mijn 17 jarig sportpaard, en aan een d pony van 33. Beiden doen het erg goed op seniores priores. Ik maak 2.5 schep (zo'n gele voerschep) aan met 20 liter water. En dat gooi ik gewoon in 1 keer in de bak. Dat gaat prima. Als je paard eenmaal rustig hebt opgeboüwd, zou je denk ik met 2x per dag wel toekunnen. De 33 jarige pony krijgt 1x per dag seniores priores en 1x per dag bietenpulp. Die eet ook nagenoeg geen hooi meer. Sinds ik het voer, nu ongeveer een jaartje , is ze denk ik ongeveer 100-150 kg aangekomen. Ribben zie ik niet meer, enkel nog wat ruggengraat omdat ze te weinig bespiering heeft. Maar dat is alles.
capopjekop schreef:Ik geef de mijne grasbrok met vitamine korrel en ik heb nu vitalbix lijnzaadolie besteld. Nu op het gras is ze gelukkig bijgetrokken maar ik hoop met de olie en de grasbrok haar van de winter ook zo te kunnen houden.
hagelkruis schreef:Ik geef ook wel subli lucerne bij, maar dit vind ze niet echt lekker.ellepel schreef:Kijk ook voor ruwvoervervangers als lucerne,grasmix..dat soort zaken.
Ik combineer wel.
Ik geef winters wel grasbrok met bietenpulp samen.
Er is ook nog speedibeet wat je proberen kunt?
Mariljo schreef:Van gewone pulp komen oude paarden normaal erg goed aan, je mist dan alleen de nodige vitamine. Maar van seniores priores moet je ook nogal wat scheppen geven wil je daaraan komen. Ik zou beginnen met hem een emmer aangemaakte pulp per dag te geven, dan zit je op 1 kilo. Extra kan altijd. En daarbij een vitaminebrokje zodat hij zijn vitamientjes binnen krijgt. En evt lijnzaadolie voor de vacht en extra energie. Wij hadden ooit een pony die leefde op pulp en brok, die zag er prima uit. Pulp is een goede ruwvoervervanger.
gohya schreef:Hier een pony van 31 jaar oud,niks te mager,loopt nog mee op buitenritjes.Hij krijgt onbeperkt voordroog en 1 x per dag een halve beker muesly met een halve biks erdoor.
Maar zodra hij ook maat iets begint in te vallen krijgt hij de Senioren slobber van Masters.Deze slobber kan je niet vergelijken met alle andere soorten slobber,deze is gewoon de beste.Ik heb vele slobbers en voer voor oudjes getest,en alleen deze werkt.Magere paarden zie je na 2 weken al bijkomen. Deze slobber hoeft ook geen uren te weken,een kwartier en hij is klaar,gewoon met koud water.Met warm water gaat het nog sneller.
Echt hoor,de beste slobber die er is,zit echt álles in wat ze nodig hebben.
hagelkruis schreef:wat bedoel je precies met een vitamine brokje?Mariljo schreef:Van gewone pulp komen oude paarden normaal erg goed aan, je mist dan alleen de nodige vitamine. Maar van seniores priores moet je ook nogal wat scheppen geven wil je daaraan komen. Ik zou beginnen met hem een emmer aangemaakte pulp per dag te geven, dan zit je op 1 kilo. Extra kan altijd. En daarbij een vitaminebrokje zodat hij zijn vitamientjes binnen krijgt. En evt lijnzaadolie voor de vacht en extra energie. Wij hadden ooit een pony die leefde op pulp en brok, die zag er prima uit. Pulp is een goede ruwvoervervanger.
ogidni schreef:gohya schreef:@hagelkruis er is ook Senioren Slobber van Masters verkrijgbaar.
Google maar eens, kosten iets van 18,- per zak van 15 kilo dacht ik.
De echte naam is Masters Seniorenbrok
ellepel schreef:Kijk ook voor ruwvoervervangers als lucerne,grasmix..dat soort zaken.
Ik combineer wel.
Ik geef winters wel grasbrok met bietenpulp samen.
Er is ook nog speedibeet wat je proberen kunt?
hagelkruis schreef:Ik geef ook wel subli lucerne bij, maar dit vind ze niet echt lekker.
ogidni schreef:Dat zie je regelmatig, dat ze lucerne niet lekker vinden. Dan kan je hartog grasmix proberen, dit is een stuk zachter van structuur.
Mijn oudje deed het heel goed op een combinatie van grasmix en grasbrok van Hartog en daarbij Masters seniorenbrok (vergelijkbaar met SP) en zijn gewone muesli (Hartog balance)