Paard tikt zichzelf aan op de paddock

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bollebuik

Paard tikt zichzelf aan op de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 21:00

Zoals je in de titel kunt zien tikt mijn paard zichzelf de laatste tijd (weken) aan. Dit doet hij met trainen maar ook in paddock. Met het trainen heeft hij altijd peeskappen, springschoenen en strijklappen aan en dit gaat meestal wel goed. Maar nu zijn we dus echt lekker aan het trainen en wedstrijd aan het rijden, maar daardoor wordt hij dus steeds losser en zit hij beter in zn lijf en gaat hij zichzelf nu ook aantikken op de paddock.. Is de enige manier dit tegen te gaan door hem bescherming aan te doen buiten? Het probleem daarvan is dat hij 24/7 buiten staat momenteel en dan zou hij dus hele dagen bescherming aan hebben, dat lijkt mij ook niet echt geschikt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:14

Waar tikt hij zich aan?
Vaak komt aantikken doordat de teen te lang is waar door de voet niet snel genoeg weg kan.

Fleur ❤️

Bollebuik

Re: Paard tikt zichzelf aan op de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-19 21:18

Hij tikt zich aan, aan de binnenkant van zn linker achterbeen op de kogel met zn rechter achterbeen en in de kootholte van zn rechter voorbeen met zn rechter achterbeen

No_No

Re: Paard tikt zichzelf aan op de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:23

Hoe staat hij op zijn voeten? Naar mijn idee dus wel het probleem door niet snel genoeg weg te kunnen.
Staat hij op ijzers?
Zware ondergrond?

Fleur ❤️

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:33

Ik zou idd in eerste instantie aan de smid vragen om eens te kijken. Zo niet voorlopig beenbescherming om doen ja. Maar ik vermoed dat hij rechts achter gewoon te breed en/of te lang staat.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie